Kan lide 2 drenge og nu spørger den ene - skal jeg sige ja?

Vis spørgsmål

Hej AdamogEva.dk.

Det står sådan til, at en dreng (dreng 1) startede i klassen omkring 3 klasse, jeg har kunnet lide ham lige siden, men sådan lidt op og ned.

Så er der en anden dreng (dreng 2), der går i min parallelklasse, som jeg skriver meget med her for tiden, og jeg har egentlig aldrig rigtig snakket med ham, fordi han er såden en af de populære, som man bare tror om, at de tror, man er mega mærkelig..(-:

Dreng 2 har så spurgt, om vi skal være kærester, og vi kunne sagtens bare være "hemmelige kærester" og jeg skrev så, at jeg hellere ville vente til syvende og sådan noget, men jeg tror bare, vi kunne få det så hyggeligt sammen, men mine veninder ved jeg ikke rigtig, hvad de ville sige? Ved godt I så bare siger, at jeg skal stole på, mine veninder bare accepterer det... Men det er lidt svært for mig:/

Skal jeg bare glemme dreng 1 helt eller overhovedet ikke blive kærester med nogle af dem?

Skal siges jeg kan godt lide dem begge, mig og dreng 1 har haft noget kørende i noget tid og han har skrevet til mig, han godt kan lide mig, og dreng to kan også godt lide mig, jeg er bare så forvirret)':

- tak på forhånd<3

Anonym, 12 år

SVAR:

Kære Forvirrede / anonyme

To drenge som bejler til dig. Jeg kan godt forstå, du er forvirret og ikke ved, om du skal vælge den ene eller den anden eller om du overhovedet skal vælge nogen af dem. Jeg synes, det ser ud til, at du har nogle gode sunde tanker og overvejelser om det at have en kæreste lige nu. Du har fortalt den populære (dreng 2) at du ikke er klar til kærestelivet lige nu og gerne vil vente. Dreng 1 har du kendt siden 3. klasse og har haft lidt kørende med ham, og du ved, at han kan lide dig. Du kan li´ dem begge, men hvad gør du?

Kæreste eller venskab

Du er lige nu i en alder, hvor der sker meget nyt omkring dig og i dig. Der sker forandringer på de følelsesmæssige områder, og tanker om mulige kærester opstår. Det er ikke så nemt, og forvirrede tanker kredser, om du skal vælge en kæreste til eller fra.

Teenageårene, som ligger foran dig, er en tid med nærhed og venskaber. Du har brug for venskaber, der kan give dig tryghed. Der er stor glæde og tryghed ved at have gode venner. Lige nu står der så to drenge på sidelinien og tilbyder sig som kærester, det kan vække en glæde, at blive foretrukket frem for andre. Det er gode positive følelser, som giver selvtillid og selvrespekt, men vær opmærksom på, at hvis du vælger at "dyrke" kærestelivet, er der venner og veninder, der bliver lukket ude. Det er ofte svært både at have en kæreste og at have nære venner. Hvis så forholdet går i stykker, oplever man mange gange, at de gamle venner og veninder ikke er der mere. De har fundet andre at være sammen med.

Hvad skal der satses på ?

Du skal lige nu til at udforske livet på en voksenagtig måde og der er meget spændende og nyt, der skal afprøves. Dig selv, dine jævnaldrende, verden/samfundet omkring dig og hvordan du selv har en indflydelse og indvirkning på det hele og hvordan du kan ændre på tingene. Det er dig, der skal styre dit liv. Derfor er det vigtigt, at du ikke lader dig lokke af andre. Du skal udforske dit eget følelsesliv, men du skal ikke ud og afprøve alt, hvad der opstår af følelser.

Derfor er mit råd til dig: Nyd at være ombejlet, men sats på venskaber, for det er det, der skal bære dig gennem dine ungdomsår. Det er i venskaber, du udvikler dig og nære venner/ veninder er noget af det mest værdifulde, der findes. Sats på det og tag det bare stille og roligt og nyd tiden.

Læs også:
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Et trin ad gangen er det mest sikre

Kærlig hilsen
Lise H. Thuesen