Kan jeg være homoseksuel og samtidig forelsket i en pige?
Hej Adam og Eva. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg har de sidste to år været rigtig forvirret. Jeg føler mig mest tiltrukket af drenge/mænd, og ser også kun homoseksuel porno, fordi det tænder mig mest.
Jeg har som sagt været rigtig forvirret og ved ikke, om jeg faktisk er homoseksuel,
fordi jeg bliver også tiltrukket af piger på samme tid, og har hørt at mange har "episoder" med biseksualitet i deres liv..
Jeg har lige mødt den her pige på samme alder som mig, til en fest for 2 uger siden nu. Jeg er virkelig blevet fortabt i hende, og er virkelig forelsket. Mange siger, at de fx er forelsket, lige når de har mødt nogen - men jeg har ALDRIG følt sådan her før, det er virkelig sindsygt. Hun er også vild med mig, og vi har allerede kysset en del og også ligget og hygget. Jeg er ekstremt tiltrukket af hende, og har også våde drømme om hende og jeg får tit rejsning af at se på hende eller tænke på hende.
Jeg bliver så forvirret af alt det her, fordi jeg har virkelig INGEN anelse nu, om jeg er homo- eller heteroseksuel.
Håber I kan hjælpe i denne store forvirring og problematik i mit liv!
Hilsen den forvirrede

SVAR:
Kære Forvirrede
Du har helt ret i det, du har hørt og læst, at det er ganske normalt tidligt i sin udvikling at kunne have følelser for begge køn.
Seksuel lyst er meget let at tænde, når man her helt ung. Billeder, tanker, kærlighedsfilm, foråret osv.
Når du tændes lettest af homoseksuel porno, så kan det handle om, at det er det køn, du lige nu bedst kan identificere dig med, fordi det er dit eget køn, og dermed også det køn, du har mest lyst til at se.
Din forelskelse
Det lyder, som om du aldrig har været sådan rigtig forelsket, som du oplever lige nu. Derfor lyder det også til, at du nu for første gang rigtig oplever en tiltrækning til en pige. Det slår helt benene væk under dig, og jeg kan fornemme, at det lige nu føles helt rigtigt.
Forvirring er naturlig
Rigtig mange unge kan tale med om at føle, de er forvirrede. Ikke bare omkring seksualitet, men om rigtig mange ting.
Læs svar til nogen af dem her:
Homoseksuel eller bare anderledes
Er jeg mærkelig?
Jeg er tiltrukket af at se på drenge, er jeg homoseksuel?
Kan I hjælpe mig med min forvirring omkring min seksualitet?
Jeg tror, man nogen gange kan forvirre sig selv mere end nødvendigt, fordi man f.eks. ser en masse forskellig porno. Jeg vil opfordre dig til at forsøge at begrænse dig med, hvad du ser på. Som 14årig vil rigtig meget se spændende ud.
Jeg synes, du skal nyde din kæreste og lære hende rigtig godt at kende.
Venlig hilsen
Steen Kruse
Skrevet af:
Steen Kruse
Parterapeut, afdelingsleder på Center for Familieudvikling
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK