Kan jeg være gravid efter han rørte mig i skeden?
Jeg er en pige på 22, som har været ekstremt bekymret, om jeg muligvis er gravid! Jeg har været sammen med min kæreste, hvor han har rørt mig med sin finger i min skede. Hans finger har på ingen måde været oppe i mig. Jeg går dog og bekymrer mig ekstremt, om jeg muligvis kunne være blevet gravid. Han siger han ikke har rørt sig selv og derefter rørt mig. Jeg er dog lidt i tvivl. Jeg har efterfølgende fået regelmæssig menstrution 2 gange og det har været helt normal menstrution. Jeg har for 1 uge siden taget en graviditets test og den viste sig at være negativ. Kan jeg stole på, jeg ikke er gravid, siden jeg har fået min menstrution og at gravidititets testen var negativ. Jeg er meget i tvivl og jeg håber, I vil kunne hjælpe mig
Hilsen den bekymret., 22 år

SVAR:
Kære bekymrede
Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk. Det er dejligt, at du har frimodighed til at skrive,. Vi får rigtig mange spørgsmål og lægger nye svar ud i hele tiden. Det du skriver om, har vi også skrevet om i nogle svar. Jeg har fundet et af de svar frem til dig.
Sådan som du beskriver din situation, er der ingen risiko for, at du kunne blive gravid. Og det, at du har haft din menstruation normalt siden viser også, at du ikke er gravid. Og endelig bekræfter graviditetstesten det samme.
Prøv at læse dette svar og linkene i det:
Fik "finger" - kan jeg være gravid?
Håber det er svar nok ellers er du velkommen til at skrive igen
vh Sinne
Sinne Steen Ramild
Skrevet af:
Sinne Steen Ramild
Psyko- og familieterapeut
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK