Kæreste usikker på mig efter hans far var utro - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg har jordens dejligste kæreste, som jeg selvfølelig elsker overalt på jorden og han betyder rigtig meget for mig.

Problemet er det, at hans forældre næsten lige er blevet skilt, fordi hans far havde været moren utro. Min kæreste har derfor svært ved at stole på mig og er meget usikker på, om jeg er ham utro. Inderst inde ved han jo godt selv, at jeg aldrig kunne finde på at gøre det, men det med hans far har bare gjort ham så usikker.

Hvad skal jeg gøre? Hvad skal jeg gøre, så han stoler på mig?

Anonym, 17 år

SVAR:

Hej

Vigtigt at I taler om det

Jeg kan godt forstå, det er en svær situation at stå i, når tilliden sættes på prøve. Det kan være svært ikke at overføre mistilliden fra én erfaring og over på en anden, nemlig jeres forhold. Jeg tror, det er vigtigt, at I kan tale om, hvad det gør ved jer hver især.

Han vil med tiden erfare, at han kan være tryg

Jeg tror, det kan siges ret kort, hvad du skal gøre. Du skal give ham tid til at erfare, at du ikke er ham utro og så skal du altid sørge for, at han ikke bliver i tvivl om din troskab. Det kan du fx gøre ved at være opmærksom på ikke at snakke for meget med andre fyre alene eller røre for meget ved dem, så din kæreste ikke får anledning til at få den tanke, at du måske er ude på noget.

Vær åben og ærlig

Hold aftaler og hold intet hemmeligt. Kort sagt skal du i ord og handling vise din troskab, og så vil han over tid komme til at stole på dig igen.

Held og lykke med forholdet fremover.

Venlig hilsen
Anne