Jeg skulle røre ved ham - kommer jeg nu i helvede?
En dag i skolen spurgte min ven, om jeg ville være med i en hule. For at være med skulle jeg ae ham alle mulige steder. Først ville jeg ikke, men så var det rart og min diller voksede. Så fik jeg sådan en varm følelse i kroppen.
Så en dag var der en anden fra sfoen der sagde, at jeg var bøsse. Har jeg gjort noget forkert og kommer jeg i helvede?
dreng, 11 år

SVAR:
Hej 11 årig.
NEJ, du kommer ikke i helvede, fordi du rørte din ven. Vores Gud kan tilgive ALTING, og Han vil også tilgive dig. Det er der ingen tvilv om. Hvis du vil, at Gud skal glemme alt om dette, så skal du bare bede ham om tilgivelse. Så lover Gud dig, at Han vil glemme det for altid. Den eneste, som vil huske det, er dig. Så se og få bedt om tilgivelse. Hvis du ikke ved, hvordan man gør det, så skal man bare sige: "Kære Gud. Jeg er ked af det, jeg har gjort. Vær sød og tilgive mig!"
Og du er ikke bøsse, bare fordi du synes, det føltes rart og din tissemand voksede. Sådan er det for langt de fleste drenge. Mange drenges tissemænd kan blive stive, hvis man rører ved andre f.eks. ved slåskampe for sjov eller sport. Du er ikke bøsse!
Du skal holde dig fra den "ven" og hans klub. Hvis denne ven vil have dig eller andre til at gøre noget lignede igen, skal du sige det til dine forældre. Det er ikke ok, at drenge laver denne slags klubber.
Skriv endelig tilbage, hvis du har flere spørgsmål eller der er andet, jeg kan hjælpe med.
Roland
Roland Knudsen
Skrevet af:
Roland Knudsen
Læge
adamogeva.dk