Ikke fået menstruation endnu i P-pillepausen - hvad gør jeg?
Jeg har taget mine p-piller i de 21 dage, som jeg skulle. Den sidste p-pille, jeg tog, var fredag, og nu er det tirsdag aften, er bekymret. Hvor lang tid må det tage, før jeg får min menstruation, og er det unormalt, at jeg ikke har fået min menstruation endnu?
Ved ikke, hvad jeg skal gøre.. om jeg skal vente ugen ud eller hvad? Er ved at gå lidt i panik over det. Tror ikke, at jeg har ønsket at få min menstruation så meget, som jeg gør lige nu ????
Hvad gør jeg?
16 år

SVAR:
Kære du!
Hvis du tager dine p-piller korrekt (21 dage i træk og 7 dages pause og derefter en ny pakke) er det ikke sandsynligt, at du kan blive gravid.
Din menstruation kan være en smule uregelmæssig, så du kan ikke være sikker på, den kommer den dag, du stopper med pillerne.
I din pakke med p-piller ligger en indlægsseddel, hvor du kan læse lidt mere om, hvad du kan forvente, når du bruger pillerne. Hvis du fortsat er bekymret eller ikke synes, du får svar nok, kan du spørge os igen, eller du kan kontakte din praktiserende læge.
Læs også mere i disse artikler:
Menstruationen udebliver – mulige årsager
Info om p-piller
vh Ida Secher Rom