Hvorfor opfører han sig sådan?

Vis spørgsmål

Der er denne her fyr, som jeg er begyndt at snakke med, men hans opførsel overfor mig skifter meget hele tiden. Det ene øjeblik virker det som om, at han kan li mig, men det næste øjeblik er det som om, at det slet ikke er tilfældet.

Han giver hele tiden en masse komplimenter til mine veninder, faktisk overøser dem med dem og det er altid især, når jeg også er der til at høre det, men jeg har aldrig hørt ham give en kompliment til mig i den tid, vi har kendt hinanden og det, synes jeg bare, er underligt, når vi ellers snakker så meget sammen, mere end han gør med mine veninder i hvert fald. Han er bare i det hele taget anderledes overfor mig end for andre. Han roder tit i mit hår, driller mig og gør underlige ting, for at få min opmærksomhed, specielt hvis jeg snakker med hans venner. Men samtidig når han får chancen, skal han også være 'efter' mig og blander sig tit i mine sager.

Jeg spotter ham tit i at kigge på mig, sådan virkelig KIGGE tit, når han tror, jeg ikke kan se det, men nogle gange når vi så får øjenkontakt, kigger han bare væk. og andre gange smiler han sødt måske endda blinker til mig. Og her den anden dag nussede han pludselig min hånd, så jeg greb fat i hans hånd så vi faktisk holdt i hånden og vi smilte begge to til hinanden, havde regnet med at han ville trække sin hånd væk med det samme, men det gjorde han ikke, det gjorde jeg, da jeg synes, det begyndte at blive lidt akavet.

Alt i alt sender han mig meget blandende signaler, så kan ikke finde ud af, om han mon kunne være intreserret i mig, når han er sådan overfor mig, men ikke overfor andre.

Håber I kan hjælpe mig.

Hilsen den meget forvirrede pige.

Catharina, 17 år

SVAR:

Kære Catharina

Hvad ønsker du selv?

Til at starte med synes jeg, du skal spørge dig selv: Er du interesseret i ham? Kan du lide ham? Føler du dig godt tilpas i hans selskab? Er det nogle gode samtaler, I har? Er der flere ting, du gerne vil vide om ham, før du tænker på evt. at blive kærester med ham? Er det vigtigt at få afklaret mulighederne for evt. kæresteforhold nu, eller har du tid til at vente og se tiden an, hvordan det hele udvikler sig?

Hvad kan du lide hos ham?

Dit brev handler nemlig meget om, hvad han gør. Det handler ikke så meget om ham som person, om hvad det helt særligt er, du kan lide hos ham. Din beskrivelse lyder for mig som om, han undersøger muligheder i flere retninger lige nu.

Du kunne vælge at tage en snak med ham. Fortælle ham, at du forvirres over hans forskellige signaler, - lige så konkret som du beskriver dem i dette brev. Du kunne fortælle, at du brug for at vide, om det kun er for sjov?

Tag tid til overvejelser

Før sådan en samtale kan du overveje, hvad det vil gøre ved dig, hvis han siger, at det kun er for sjov? Eller hvis han siger, at han gerne vil have et tættere forhold til dig? Hvis du ikke er klar til nogle af svarene nu, men har brug for at vide mere om, hvor du egentlig selv står i dette, så vil jeg foreslå, at du afventer situationen. Hvis der er ved at udvikle sig noget seriøst, behøver I nemlig ikke at have travlt.

Læs også disse artikler:

Flirt - den vilde jagt efter en kæreste

Kærestepotentiale… eller en god ven?

Den eneste ene

Mange hilsener fra Margit