Fysisk dårlig af forhold til piger - hvad stiller jeg op?
Hej.
Jeg har dette problem, hver gang jeg møder en pige, som jeg begynder at se lidt mere end 1 gang, så begynder jeg at føle mig fysisk dårlig.
Altså bare en SMS kan give denne kvalmende og nærmest svimlende dårlige fornemmelse. Får det så dårligt at den eneste udvej er at trække mig væk. Det er sindssygt frustrerende, da det føles som om, jeg ikke selv kan bestemme, hvem jeg gerne vil holde af og lære bedre at kende. Det er svært at forklare, hvordan det føles, og hvorfor det bare dukker op.
Jeg har tidligere haft en kæreste i ca. 1 1/2 år. Jeg måtte leve med denne følelse hver dag. Til sidst belastede det mig så meget, at jeg var ved at gå ned med stress og dårlig psyke. Det tog næsten 3 år, inden jeg kom helt over dette.
Den sidste pige jeg begyndte at date, var jeg meget forelsket i, lige til den samme klamme følelse dukkede op og endnu engang fuldstændig ødelagde det for mig.
Vil gøre alt for at forstå, hvad problemet er, da det er noget, der nager mig hver dag. Og gør mig meget trist, da dette gør, at jeg ikke kan ha en kæreste, ikke engang en fast sex partner.. Rent seksuelt er jeg ret sikker på, jeg er hetro, da jeg ikke tiltrækkes af samme køn.
Håber I kan hjælpe mig med, hvad jeg skal stille op? Er åben for alt hjælp. På forhånd mange tak.
Anonym, 29 år

SVAR:
Hej du
Mange tak for dit spørgsmål og din åbenhed omkring dit problem. Det er virkelig ikke småting, du går og kæmper med. Der er ikke noget at sige til, at det er en kæmpe stor belastning for dig at have det på denne måde. Jeg kan forstå på det, du skriver, at du har haft det sådan her rigtig længe, og det lyder ikke til, at det på nogen måde er blevet bedre gennem årene.
Terapi kan hjælpe
Psyken er en kompleks størrelse, og derfor er det utroligt svært at vide ud fra et symptom, hvad årsagen til det er, og hvordan det skal gribes an. Der er en hel del information om dig og dit liv, som jeg mangler viden om, for at kunne give dig noget, der bare ligner et tilfredsstillende svar. Mit råd til dig er derfor, at det bedste, du kan gøre for dig selv, er at starte i et terapi-forløb hos en psykolog eller terapeut, med erfaring inden for området. Når du tager kontakt, vil jeg opfordre dig til at skrive en mail i tråd med det spørgsmål, du har stillet her. Spørg om det er noget, den pågældende psykolog/terapeut har erfaring med, eller om han/hun kender en, de kan henvise til.
Jeg er selvfølgelig ked af, at jeg ikke personligt kan hjælpe dig, men min vurdering er, at din situation kræver mere, end hvad et brevkasse-svar kan give dig. Jeg vil ønske dig alt det bedste fremover og håber, du har mod på at tage kontakt til en, som kan give dig den hjælp, du har brug for.
Mvh Mikkel
Mikkel Lindeskov
Skrevet af:
Mikkel Lindeskov
Psykolog
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK