Hvorfor bliver forhuden ikke tilbage?

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg har et problem med min penis, og det er, at når min penis er stiv, så bliver min forhud ikke tilbage, men sådan halvvejs. Men jeg kan sagtens selv tage den tilbage uden problemer både i slap og stiv tilstand.

Men når jeg ser andres, så bliver forhuden tilbage, når den er stiv. Den kan heller ikke blive tilbage, hvis jeg selv trækker den tilbage, så ryger den bare frem igen. Jeg har søgt mange steder, men kan ikke finde nogle med det samme problem?

M, 13 år

SVAR:

Hej M

Det kan være forskelligt fra person til person, hvor forhuden "naturligt" placerer sig, når man har rejsning.

Så længe du kan trække forhuden tilbage, er det ikke noget, som du skal bekymre dig om. Det kræver ingen behandling.

Når man bliver ældre, vil nogle pludseligt opleve, at forhuden af sig selv glider tilbage og sidder bag glans (penishovedet), når man har rejsning.

Mvh Boje