Hvordan slå op med kæreste på en ordentlig måde?
Hej. Jeg hedder Emma og er 14 år. Jeg har en kæreste og jeg er ved og miste følelser for ham. Jeg vil gerne slå op, men samtidig gøre det på en ordentlig måde...
Jeg holder meget af ham og vil gerne være gode venner. Det fungerer bare ikke som kærester...Hvordan skal jeg sige det? Håber I kan give mig svar
Emma, 14 år

SVAR:
Hej Emma
Dejligt at du tænker på din kæreste ift. at du vil slå op på en ordentlig måde. Det virker til, at du er en omsorgsfuld pige, som godt kan sige det åbent til ham på en god måde.
Jeg tror, at du skal fortælle ham, at du ikke har de samme følelser mere, og derfor kan I ikke være kærester mere. Du holder af ham, men kun som en ven, som det er nu. Han vil nok blive ked af det, lige meget hvordan det bliver sagt, men det skal han også have lov til. Og så kan det være en god ide at give hinanden lidt tid, hvor I ikke ses så meget for at vænne jer til ikke at være kærester mere.
Du kan læse mere om det med kærestebrud i disse artikler:
Skal jeg blive eller gå fra min kæreste?
"Plusser" ved at vente med at få en kæreste
Så mit råd er: Sig det ærligt og kærligt. Og så gør det nu, så det ikke bliver trukket i langdrag. Han kan nok godt mærke, at noget er anderledes alligevel. Måske han også selv går og har en anden følelse... God snak!
Venligst Katrine
Katrine Nygaard Graversen
Skrevet af:
Katrine Nygaard Graversen
cand.pæd.
adamogeva.dk