Hvordan kan jeg så finde ud af, om han kan li mig ?

Vis spørgsmål

Hej med jer. Der er en dreng i min parallelklasse, som jeg er forelsket i, men jeg ved ikke, om han kun vil være min ven eller om han også kan li mig.

Altså han smiler tit til mig og han smådriller mig også ved at skubbe lidt til mig og prikke og vi snakker og skriver også meget sammen og sådan, men han har aldrig sagt, at han kan li mig og jeg tror også, han gør de samme ting med andre piger.

Anonym. 14 år

SVAR:

Kære Anonym

Tak for dit spørgsmål. Og tillykke med at du er forelsket. Det er både dejligt og besværligt.

Du spørger om, hvordan du kan finde ud af, om han kan li´ dig. Jeg går ud fra, at du mener, om han også er forelsket i dig.

Når man i jeres alder bliver forelsket, så kan det være svært at finde ud af, om man skal vise det, eller hvordan man skal vise det. Nogen gemmer det for sig selv. Andre begynder at drille og tjatte til hinanden. Nogen begynder at snakke mere sammen eller lave nogle ting sammen som at gå en tur, cykle, spille, gå i biografen eller andre arrangementer.

Forelskelse går altid over igen. Så du skal selv beslutte, hvad du vil gøre med din forelskelse. Hvis du gerne vil lære ham nærmere at kende og finde ud af, om han også er forelsket i dig, kan du jo foreslå, om I skal lave noget sammen. Men jeg vil foreslå, at du lærer ham godt at kende, før I begynder at vise jeres følelser for hinanden. For når man begynder på det, gør man sig mere sårbar. Man kommer let til at såre hinanden. Hvis kæresteforholdet så går i stykker, ville man måske ønske, at man bare havde blevet ved med at være venner. Så et godt venskab er en god måde at starte på. Så vil I måske senere finde ud af, om I skal være kærester. Husk på at du er ung og sikkert vil blive forelsket mange gange endnu.

Der er andre, som her på hjemmesiden har spurgt om nogenlunde det samme som dig. Disse svar kunne du også prøve at læse:

Hvordan spørge om vi skal være kærester

Jeg ved ikke om hun kan li´ mig - skal jeg bare spørge?

Gode venner

Jeg håber, du kan bruge dette til noget.

Venlig hilsen

Hanna Kiel