Hvordan fjerner man kønsbehåring smartest?
Jeg synes, det er ret ærgerligt, at I aldrig rigtigt svarer på spørgsmål ang. fjerning af kønsbehåring, altså hvordan man gør det smartest etc.. Vi skriver jo ind, fordi vi har brug for et svar på netop dét, og ikke for at få at vide, at vi ikke burde gøre det - måske synes du/I det, men vi har jo forskellige meninger.
Jeg synes ikke selv, at det er grimt at have kønshår på selve venusbjerget, men helt ærligt, så er det jo ikke særligt lækkert at have kønshår i stykket mellem venusbjerget og anus. Jeg håber egentligt bare, at du vil svare på, hvad du synes er smartest at gøre - er voks mest effektivt og i orden, selvom man kun er 15 år, og kan man godt blive vokset hos en professionel (uden samtykke af forælder), selvom man er 15?
Jeg tror, det kunne hjælpe mange, at I svarede grundigt på barberingen, for vi barberer os jo lige meget hvad, og så kan vi da ligeså godt gøre det på den mest effektive måde.
15 år

SVAR:
Kære du!
Jeg er ikke ekspert i barbering af kropshår, og det ved jeg sådan set ikke, om der er nogle her på AdamogEva.dk, der er. Det er måske nærmere en ekspedient i Matas eller en anden lignende forretning, der har "ekspert"-rådene til at barbere på den nemmeste og mest effektive måde.
Lidt praktisk kan jeg sige:
Hvis du barberer dig, vokser hårene ud efter 1-2 dage. Jo mere sart huden er, jo større er risikoen for, at der kommer knopper og kløe eller svie, der hvor du barberer dig. Dvs. typisk er det ikke så slemt, hvis du barberer huden på skinneben og lægge, mens den sarte hud under armene nemmere bliver irriteret.
Huden på inderlårene i lysken, på venusbjerget og på mellemkødet er langt mere sart. Mellemkødet er det stykke hud, der går fra kønslæberne og bagud til anus.
Hvis du bruger voks, river du hårenes rod med ud, og der går derfor længere tid, før hårene vokser ud igen. At rive hårene ud med rod er meget smertefuldt, og jeg kan IKKE forestille mig, at du kan holde ud at få det gjort på mellemkødet. Du har rigtig mange nerver dér og det vil derfor gøre langt mere ondt end at få vokset f.eks. ben.
vh Ida Secher Rom