Hvordan finder jeg Gud?

Vis spørgsmål

Hvordan finder jeg Gud?

Dina, 15 år

SVAR:

Kære Dina

Tak for dit spørgsmål til adamogeva.dk.

Du spørger kort og klart: Hvordan finder jeg Gud? Et godt og vigtigt spørgsmål, som det ikke er helt så kort at svare på.
Du kan selvfølgelig have mange forskellige tanker med dit spørgsmål, og jeg håber jeg rammer nogle af dem i mit svar.

Gud ønsker fællesskab med os mennesker

Gud har skabt os mennesker, dig og mig, som det allerbedste og det mest værdifulde i hele skaberværket. Faktisk har han skabt os, så vi ligner ham - altså så vi er skabt med hans aftryk i os.
 Og da vi er det mest værdifulde for ham, er der ikke noget han ønsker mere, end at vi kommer til ham. Han ønsker at være sammen med os.
 Men som mennesker har vi fejlet og syndet mod Gud, hvilket han ikke tåler. Adam og Eva gik imod Guds bud i Paradisets have. Og det brud der skete dengang har alle generationer arvet lige siden og døden kom ind i verden. Vi var og er ellers skabt til evigt liv sammen med Gud.
 Så Gud ønsker stadigvæk at være sammen med os. For at rette op på den fejl og synd, der var sket, sendte han sin egen søn, Jesus. Jesus døde på korset for den fejl og synd, som vi havde og har begået. Men han genopstod igen og på den måde blev døden besejret, så der igen er mulighed for evigt liv sammen med Gud.

Gud ønsker at finde dig!

Hvordan finder jeg Gud, spørger du om. Jeg vil hellere vende det på hovedet, for det er Gud, som finder os. Han ønsker brændende at være sammen med dig. Så meget at han ofrede sin egen søn for at give dig muligheden for at være sammen med Gud. Gud kalder på dig, så det eneste, du skal gøre, er at lytte og tage imod alt det, som Gud har givet.
 Han tager imod dig i dåben, hvor du får lov til at blive hans barn og du kan da kalde Ham  for far. Han står bare og venter på, at du vender dig imod ham. Bed ham om, at du må blive fyldt af ham, at han må lede dig i dit liv. Han vil aldrig vise dig bort.

Mød Gud i Bibelen og i fællesskab med kristne.

Når du søger Gud, kan det være godt at lære ham at kende. Ligesom med en god ven, man gerne vil lære at kende kræver det, at man bruger tid sammen. Brug tid sammen med Gud, bed til ham, læs i Bibelen og opsøg et kristent fællesskab i en ungdomsforening for kristne. Det vil alt sammen være med til at lede dig til Gud, som brænder for at være sammen med dig.

Find evt. en person at tale med, som kender Gud

Hvis du har lyst til at tale med en kristen, en der kan hjælpe dig på vej, eller hvis du har lyst til at opsøge et kristent fællesskab med andre unge, så er du velkommen til at skrive tilbage til os, så kan vi opgive dig en kontaktperson i dit nærområde. 

Jeg håber, du har fået lidt ud af mit svar. Der kunne skrives meget mere, så jeg vil råde dig til at se på hjemmesiden jesusnet.dk, der handler meget mere om tro og kristendom. Der er der også mulighed for at stille spørgsmål, hvis du gerne vil have noget uddybet. Håber du finder Gud, eller rettere lader dig finde af Gud.

kh Steen

Annoncer