Hvilken sport er bedst, når jeg kun vil tabe mig på lårene?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva! Jeg har engang spurgt om noget herinde og synes, I er villdt gode! Tusind tak :) <3

Nå men nu til mit spørgsmål... Jeg er en 12årig pige, som har brug for vejledning. Mit problem er, at jeg har VIRKELIG store lår.. Og nu ville mange nok sige, at 'det er bare fordi, du er ved at blive en kvinde,' Men jeg er virkelig ked af det! Og det er altså ikke bare noget, jeg bilder mig ind!

I skolen er drengene også begyndt at drille mig lidt... Jeg har også sagt det til dem, (drengene) mine forældre og min lærer... Drengene gør absolut ikke noget, mine forældre siger ikke ret meget, og min klasselærer er ny og ikke ret god...

Nå, men i grunden skriver jeg ikke fordi, drengene driller, men for at få et råd. Jeg vil gerne tabe mig! Men kun på lårene! Det er mit problem! Min mave (og vel også arme) er ret pæne, og nogle af mine veninder misunder mig også, fordi de siger, at jeg 'har SÅDAN en flot mave.'

Så lidt kortere: Jeg vil gerne tabe mig, men kun på lårene. Så hvilken sport er bedst, hvis jeg kun vil tabe mig på lårene?? Jeg kan ikke gå i fitness center, fordi jeg bor i em meget lille by, hvor der er langt til fitness center. (Sjovt nok er der vildt mange sportsklubber, så det er ikke en begrænsning)..

Jeg håber meget, I kan hjælpe mig som altid. ;) Det er virkelig begyndt at gå mig på!

Hilsen Johanne, 12 år... <3

SVAR:

Kære Johanne

Mange tak for dit spørgsmål - og dejligt at høre du har været glad for tidligere svar fra AdamogEva:-)

Jeg kan godt forstå, at det må være frustrerende at føle, at man render rundt med nogle store lår, når resten af kroppen ser "normal" ud!

Et par konkrete forslag:

Jeg er ikke fitness ekspert, men jeg vil alligevel gerne forsøge at give nogle enkle råd, til hvordan du måske kan tabe dig lidt på lårerne. Det er jo oplagt at begynde at løbe, hvilket du også sagtens kan. Men løb er også typisk en sport, hvor lårmusklerne arbejder rigtig hårdt, og derfor kan nogle opleve at få kraftige/muskuløse lår, da musklerne vokser meget. Men det kunne være rigtig godt at løbe lidt for at forbrænde noget energi, som så kan kombineres med anden træning. Det må gerne være noget, hvor man forbrænder energi, men samtidig ikke har så stor en belastning som ved løb. Det kunne fx være at lave nogle øvelser på gulv, gå til svømning, eller lave øvelser med en pilates bold. Hvis du skal bruge nogle konkrete øvelser, vil jeg opfordre dig til at søge på nettet efter dette.

Du er midt i en naturlig udvikling

Så jeg vil også melde mig ind i koret, om at "du sikkert bare er ved at udvikle dig til at være kvinde" :-) Jeg kan godt forstå, det må være træls at høre, når man som du, virkelig oplever det som et problem nu og her. Men jeg siger det alligevel, for at lade dig vide, at meget kan nå at ændre sig de kommende år - også uden at du behøver at gøre en hel masse selv.

Fra pige til kvinde

Pubertet - en ekstrem forvandling

Ingen er perfekte

Så jeg vil råde dig til fortsat at fokusere på de ting ved dig selv, som du er glad for. Ingen ( heller ikke om det nogle gange kan se sådan ud) har den perfekte krop, og selvom man har en flot krop/udseende er det ikke nogen garanti for, at man har det godt med sig selv.

Jeg håber, de få ideer kan hjælpe dig! Med ønske om alt det bedste!

Kærlig hilsen

Doris