Hvide pletter på penis - hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Jeg begyndte for et halvt år siden cirka at få hvide pletter på penis og pung og lige over penis. De er cirka på størrelse med en tommelfingernegl. Har tre pletter. Jeg har på fornemmelsen, at det kan være sperm efter onani, som har lavet pletterne. Tænker at det er fordi, jeg ikke har fået tørret den helt ordentligt efter onani.

Hvad er det? Kan jeg gøre noget for at det forsvinder? Synes nemlig det er lidt pinligt at vise den...

Hilsen bekymret 15-årig

SVAR:

Hej

Det kan jeg ikke udtale mig om uden at se hudforandringerne. Mine umiddelbare bud er svamp eller kondylomer (kønsvorter).

Jeg tror derimod ikke, det kan skyldes sperm. Det forårsager ikke de hudforandringer, som du beskriver. Hvis det generer dig, bør du gå til din egen læge mhp. diagnose og evt. behandling.

Mvh Boje