Hvad sker der egentlig, når kvinder får orgasme?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er så heldig at være gift med en fantastisk mand og vi har et rigtig godt sexliv. Jeg har lagt mærke til, at han ofte kommer, lige når jeg får orgasme, og så tænkte jeg på, om min orgasme var med til at gøre, at han kom? Jeg ved i hvert fald, den virker modsat.

Jeg spurgte min mand, om han kunne mærke, når jeg havde orgasme, og han svarede "ja, den klemmer, det er dejligt". Hvad klemmer? Hvad sker der egentlig når kvinder får orgasme? Jeg er bare lidt nysgerrig.

Kvinde, 22 år

SVAR:

Hej

Jeg er glad for, at det "går så godt". Når du får orgasme, sker forskellige ting. En af dem er, at musklerne i dine skede trækker sig sammen, og det er det, som din mand kan mærke. Så: Jo, du hjælper ham til at komme på denne måde......

Håber det var svar nok.

Roland