Hvad kan jeg gøre, når kærestens følelser er ændret?

Vis spørgsmål

Hej

Håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe...

Jeg står med en kæreste, der ikke har de samme følelser for mig, som hun havde for nogle måneder siden. Hun siger, hun er i tvivl, om det skal være os, men hun holder stadig meget af mig. Hun siger også, at hun synes, jeg er dejlig og sød at være sammen med, når vi er sammen hos en af os.

Jeg holder utrolig meget af hende og elsker hende over alt på jorden.

Håber der er en, der vil hjælpe, det vil være en stor hånd.....

N, 16 år

SVAR:

Kære N!

Det er altid svært, når kærester ikke har de samme følelser overfor hinanden. Det er det også for dig, kan jeg læse i dit spørgsmål.

Det, som du kan glædes over, er, at din kæreste er ærlig og fortæller dig, at det er sådan, hun har det. Det er rigtig vigtigt, at du ikke prøver at presse hende til andet end det, hun siger. Du må lytte til hende. Det er også vigtigt, at du accepterer og reagerer på det, hun siger. Det vil sige, at du er nødt til at sige, hvis I ikke allerede er blevet enige om det, at jeres kæresteforhold skal have en pause. Pausen skal I begge bruge til at finde ud af, hvilke følelser I har for hinanden, og hvad I vil med jeres forhold.

Du er ung, og derfor er det ekstra vigtigt, at du virkelig mærker efter, om du vil binde dig i et længerevarende forhold allerede nu. Jeg tænker, at det er rigtig vigtigt at du finder ud af, hvem du er, og hvad du vil med dit liv. Hvilke interesser vil du gerne fylde din fritid med?

Jeg skriver disse ting til dig, for at få dig til at tænke på andet i livet end at have en kæreste. Spørgsmålene er lige vigtige, om du er i et forhold eller ej.

Du, og evt. din kæreste, kan læse mere her:

Hvad kan jeg gøre, når min kæreste er i tvivl om "os"?

Skal jeg blive eller gå fra min kæreste?

Håber mine tanker kan hjælpe dig videre.

Kærlig hilsen Jens Ole