Hvad hvis der går over 1 måned, og man ikke får menstruation?
Hvad hvis nu der er gået over 1 måned, og man ikke har fået menstruation?
I, 12 år

SVAR:
Kære I
Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk. Det er dejligt, at du har frimodighed til at skrive. Vi får rigtig mange spørgsmål og lægger nye svar ud i hele tiden.
Du er 12 år, så jeg gætter på, du højst har haft menstruation i et års tid - måske kun nogle få gange. De fleste piger får deres første menstruation, mellem de er 10 og 15 år, og du har altså allerede fået din.
Menstruationen kan være meget uregelmæssig de første 2 år. Det vil sige, at der godt kan gå 28 eller 30 dage mellem blødningerne. Men der kan også gå flere måneder eller et halvt år i mellem hver menstruation.
Så det, at der er gået mere end en måned, siden du havde din menstruation sidst, er altså helt normalt.
Jeg tænker, du kan have glæde af at læse denne artikel: Den første menstruation
Hvis du ikke synes, du finder det, du har brug for, så må du endelig skrive igen.
venlig hilsen Ida Secher Rom
Ida Secher Rom
Skrevet af:
Ida Secher Rom
Jordemoder
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK