Hvad gør vi ved problemet med smerter og manglende sexlyst?
Hej. Jeg er en kristen fyr først i 20erne. Min kone og jeg har været gift i nogle uger og vi nyder hinanden rigtig meget, men når det kommer til sex, har vi et problem.
Vi har meget svært ved at gennemføre et samleje. Min kone er ret anspændt og får nemt smerter under samleje. Hun er flere gange begyndt at bløde en del, og vi har svært ved at nyde det. Det er meget bøvlet og hun har, mens vi har været gift, stort set ikke haft sexlyst og kan ikke rigtig blive tændt. Dette kan vel være årsagen til, at hun er anspændt og ikke slapper af.
Det er ved at være noget tid siden, vi sidst forsøgte og der endte det også med, at hun blødte. Vi er ret frustreret og kede af det, men ved at det også kræver øvelse. Men de problemer, som jeg har nævnt, gør det som sagt ret vanskeligt.
Hun er på p-piller og der står at nedsat sexlyst kan være en bivirkning af dem. Jeg har så tænkt på, om det er en mulighed, at hun bruger viagra og på den måde får lyst og måske slapper mere af, så vi kan få en succes-oplevelse i vores sexliv og måske på den måde blive hjulpet igang. Selvom jeg dog synes at det ville være underligt, at et nygift par er nødt til at bruge viagra, for at få lyst til sex.
Håber at I kan give os nogle gode råd.
mvh de næsten nygifte.

SVAR:
Kære næsten nygifte
Tillykke med hinanden og jeres fælles fremtid.
Først det sidste. Viagra er ikke lystfremmende, men er beregnet til at hjælpe mænd med rejsningsproblemer. Så glem det.
Jeg er lidt i tvivl om, det er et spørgsmål fra jer begge eller mest fra ”manden”. Jeg vælger, at svare jer begge.
Som jeg læser det, er I først begyndt jeres seksuelle samliv efter, at I er blevet gift. Tillykke med det! Nu har I rammen og I har glædet jer til også at dele den seksuelle del af indholdet. Men i stedet for glæde og nærhed, står I nu med sårende følelser og frustration!
I er ikke alene om at have vanskeligheder med at få det seksuelle samliv til at blive til det, I havde regnet med. Læs følgende svar:
Smerter gør samleje umulig - kan vi hjælpes?
Kan vi få hjælp til at gennemføre et samleje?
Hvad gør jeg, når sex gør alt for ondt?
Hvad gør jeg ved smerter under samleje?
Og artiklen:
Vejen til god sex
Vigtigt med stor åbenhed og gensidig respekt
Det er vigtigt at I begge anerkender problemet – og anerkender hinandens følelser af ikke at slå til. I må have åbenhed og respekt, så I hører hinandens tanker, bekymringer og ”smerter”. Det er svært, men er basis for en fremtid, hvor I kan være trygge ved hinanden.
Jeg tror, at jeres problem er meget lig kvindens, som fik dette svar: Kan vi få hjælp til at gennemføre et samleje? Læs det igen!
Jeg mener, at det også er vigtigt at du/I ikke forcerer udviklingen i jeres samliv, så skal I nok opleve en positiv udvikling på de præmisser, der nu er jeres.
Skriv igen hvis I ikke rigtig kommer videre.
Med venlig hilsen
Lars Dysager, læge
Lars Dysager
Skrevet af:
Lars Dysager
Læge
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK