Hvad gør jeg, når jeg får rejsning i tide og utide?
Hej
Jeg er en dreng på 15 år, der desværre får alt for let rejsning, bare hvis jeg går i svømmehalen med mine venner frygter jeg rejsning, og får det som regel også.
Jeg ved godt, at det er normalt at får stivert nogle gange, men det er jo ikke normalt at få det så tit.
Hvad kan jeg gøre ved det?
Hvordan undgår jeg det?
Hilsen Peter

SVAR:
Kære Peter.
Rejsning er en reaktion i kroppen, du ikke selv har kontrol over. Men efterhånden vil du lære, hvad der virker stimulerende, og hvordan du måske undgår det. Mange oplever også, at i perioder er deres fokus meget på det seksuelle, og så skal der ikke så meget til, før de oplever rejsning - senere kommer de ind i en periode, hvor de har fokus på mange andre ting, og uden at tænke meget over det, falder deres bekymring omkring rejsning i tide og utide lige så stille ud.
Jeg tænker, at det aller vigtigste for dig er at have en afslappet holdning til din krop. Find nogle måder at takle det på. Hvis du er bange for rejsning i svømmehallen, f.eks. så sørg for at have et håndklæde tæt på, når du er nøgen i omklædningsrummet. Så kan du mere ubemærket dække over det, og du behøver ikke være så fokuseret på om og hvornår det sker.
Sker det i vandet, kan du holde dig under vandet imens. Der er ikke noget unormalt i det.
Læs også andre links her på siden, om drenge og mænd, der må finde sin måde at takle det lille problem på. Søg på rejsning. Her er et par eksempler.
Hvorfor bliver min penis stiv uden grund?
Hvordan takler jeg det, at min tissemand bliver stiv?
Drengens kønsorganer
De bedste hilsner
Benna
Benna Asmussen Hørlück
Skrevet af:
Benna Asmussen Hørlück
Journalist, tidligere redaktør på AdamogEva.dk
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK