Hvad betyder min drøm om hende, jeg er forelsket i?
Jeg går og er yderst forelsket i en pige, der går på min skole. Hun er 10 måneder ældre end mig, og jeg kender hende dårligt nok. Jeg har været igennem en del forelskelsesfaser, men aldrig én som denne. Jeg kan tænke på hende konstant fra morgen til aften og kan bare ikke slå hende ud af hovedet.
Jeg drømte så her forleden nat, at jeg havde seksuelt samvær med hende. Nu står jeg bare og tænker: “Hvordan skal jeg forstå dette ?”
Håber, at I vil svare mig på det! :D
Tak
Dreng, 13 år

SVAR:
Tak for dit spørgsmål.
Forelskelse
Det, du skriver, lyder som en dejlig forelskelse. Som du skriver, har du prøvet at være forelsket før – bare ikke helt så meget. Du vil også i resten af dit liv prøve at blive forelsket mange gange, nogle gange mere end andre. Det er helt normalt.
Seksuelle drømme
Det er helt normalt, at man drømmer om det, man tænker på om dagen. Så du drømmen behøver ikke at betyde mere eller andet, end at du er forelsket. Det er meget naturligt, at du drømmer om den slags.
Vi synes, du skal prøve at snakke med pigen. Prøv at lære hende at kende. Der er jo ikke noget galt med dig, fordi du er forelsket. Det er en god ting. Hvis I har fælles venner, interesser eller andet, kan du måske snakke med hende der? Enten finder du ud af, at hun er så dejlig, som du drømmer om, og så får du måske en ny ven eller kæreste. Eller også finder du ud af, at det ikke var noget. Det kan også være, du oplever, hun ikke er interesseret.
Snak med hende
Drømme kan være dejlige, men det er vigtigt at huske, at det ikke er mere end en drøm. Så vores råd er: Ud og snak med hende og find ud af, hvordan hun er i virkeligheden.
Du skriver ikke, hvad du drømte, men du kan måske få noget ud af at læse mere om drømme i vores leksikon: Fantasi. Og læs om forelskelse i artiklen Jeg er forelsket! – Eller er jeg?
Håber, vi fik svaret på, det du ønskede, ellers er du velkommen til at skrive igen.
Kærlig hilsen
Maria og Stefan