Hun slog op med kæresten, men hvor har jeg hende?

Vis spørgsmål

Kære AdamogEva.

Jeg går i gymnasiet (2.g). Sidste år blev jeg forelsket i en pige fra parallelklassen. Men der var et problem. Hun havde nemlig en kæreste.. Der var på et tidspunkt en gymnasie fest. Lige pludselig spurgte min ven pigen, om hun havde kæreste på. Og det havde hun. Derefter spurgte min ven pigen igen. Min ven spurgte pigen, om jeg havde en chance, hvis hun ikke havde en kæreste. Og hun sagde ja..

Et par dage senere prøvede jeg min chance og skrev til hende over fb.. Jeg spurgte, om vi kunne kende hinanden bedre, og hun svarede "Ja!". Jeg skrev med hende i et par dage. Men så et par dage igen efter stoppede hun med at svare mig.. Jeg tænkte nok, det var fordi, at hun havde en kæreste. Og det havde de været i flere år.

Efter hun stoppede med at svare mig, prøvede jeg at glemme hende. Men hver gang, hun går forbi mig eller er i nærheden af mig, lægger jeg mærke til, at hun stirrer på mig konstant (får øjenkontakt konstant). Det har der været i 2 år. Det er som om, hun prøver på at give en besked med sine øjne.. Det føles som om, enten hun er vred på mig, eller som om hun gerne vil snakke med mig.

Men jeg er lidt af en genert type, og efter hun stoppede med at svare mig, har jeg mistet mit håb og seltillid.

Sidste uge fandt jeg så ud af, at hun slog op med sin kæreste. Og i denne uge oplevede jeg igen, hvor hun konstant stirrede på mig.

Nu er mit spørgsmål til jer: Hvad tror I, hun tænker, når hun konstant stirrer på mig ? Skal jeg prøve min chance igen? Og hvordan skal jeg gør det denne her gang, når jeg har mistet min selvtillid pga. den "afvisning", jeg fik sidste år, da hun havde kæreste på...

Mvh Mikkel, 18 år

SVAR:

Kære Mikkel!

Tak for dine spørgsmål.
Den afvisning, du oplevede på fb, har gjort noget ved dig. Du bruger selv ordet afvisning, men som jeg ser det, er det mere en usikkerhed, der har gjort noget ved dig.

Tavsheden skaber usikkerhed

Hvis du var blevet afvist, eller hun var blevet vred over et eller andet, kunne du have forholdt dig til det, men det, at du slet ikke ved, hvad hun tænker, gør dig usikker, så du ikke aner, hvad du skal gøre.

Det er vigtigt, at du ikke tager usikkerheden med dig videre. Det vil du meget nemt komme til, hvis du ikke gør noget. Hvis hun havde skrevet, at hun ikke ville have noget med dig at gøre, vidste du, hvor du havde hende. Men det, at du ikke aner, om hun er vred eller gerne vil snakke med dig, tror jeg, du bliver usikker og forvirret over.

Bryd tavsheden og bliv afklaret

For mig ville det eneste rigtige være at spørge hende, hvad grunden er til, at hun er holdt op med at svare dig. Jeg tror, det vil være rigtig svært for dig, men hvis du gør det, står du ved dig selv. Du har rigtig meget brug for at vide, hvad hun tænker og føler. Hvis hun ikke svarer dig på dit spørgsmål, ved du, at hun ikke er noget for dig. Du har brug for en pige, der kan svare dig, hvis du er usikker på hende.

Du er dig, og det er rigtig vigtigt, at du står ved dine behov for kommunikation, så du ikke går og er usikker på, hvad du skal gøre og derved bliver usikker på dig selv.

Kærlig hilsen
Jens Ole Clausen