Højre og venstre side af min pung er forskellige – er det normalt?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg er en dreng på 13 år. I den seneste tid er jeg ved at få hår på pungen, og det har forskellig længde. I den højre side af min pung er hårene længere end på venstre, og den er også mørkere og mere rynket på højre side end på venstre. Er det normalt?

Jeg er meget bekymret. Håber I kan hjælpe mig.

Venlig hilsen anonym dreng

SVAR:

Hej anonyme dreng

Ingen grund til bekymring

Det er meget normalt, at vores krop ikke er helt symmetrisk. Det vil sige, at den ene side ikke er et spejlbillede af den anden. Hvis du prøver at lægge mærke til, hvordan du selv og andre ser ud, vil du for eksempel se, at ører og øjne ofte sidder i lidt forskellig højde, og øjnenes farve ikke er ens.

Næsen og penis kan også være skæve, fordi de to halvdele af kroppen ikke er ens. Det samme gælder din pung. Så det behøver du ikke bekymre dig om.

Venlig hilsen
Lars Dysager