Penis er skæv - bliver den lige med tiden?
Hej adamogeva.
Jeg har nogle problemer. Jeg er lige fyldt tretten, men er meget moden af min alder... mange tror, at jeg er 15 år. Men andre, der godt nok er ældre end mig, men ikke lige så modne, har allerede fået sæd. Det har jeg for så vidt også, men sæden er nærmest gennemsigtig. Får jeg hvid sæd?
Jeg har en skæv penis. Den bøjer en del til venstre, men er meget stor.
Tror du at den bliver lige med tiden??
Med mange venlige og håbefulde hilsener Den Fortvivlede

SVAR:
Hej moden 13 årige.
Du spørger om to ting:
1) Hvad angår din sæd: Den første sæd, man producerer, kan godt være lysere, end den man laver, når man bliver lidt ældre. Men der er forskel på "hvidheden" af sæden hos forskellige mænd. Det er ikke noget, du skal være urolig for.
2) Hvad angår din penis, som du synes er lidt skæv: Det er meget almindeligt at en penis "drejer" lidt til den ene side. Jeg tror ikke, at det vil rette sig ud med tiden. Man kan få foretaget en lille operation, hvis det giver gener, men det gør det ikke de fleste gange.
Jeg er glad, fordi du skriver. Mange unge mennesker lever med nogle meget forkerte forestillinger om, hvordan ens krop eller seksualitet bør være, og det skyldes, at de ikke har søgt viden de rigtige steder. Der kan nemt opstå nogle vrang-forestillinger blandt ens venner, eller hvis man har set porno og fået sine forestillinger derfra. Porno giver IKKE et realistisk billede af hvordan kroppen ser ud, fungerer, og hvordan et sundt seksualliv udvikler sig. Så skriv endelig igen, hvis der er noget du vil spørge om!
Læs også andre svar, der er givet til bekymrede drenge:
Er min penis og sæd normal?
Hvor meget må min penis krumme?
Venlig hilsen
Roland Knudsen
Læge.
Roland Knudsen
Skrevet af:
Roland Knudsen
læge
adamogeva.dk