Har lige slået op med kæreste og er nu forelsket i en ny!

Vis spørgsmål

Hej mennesker. Jeg vil gerne sige tak for alle de spændende artikler, de har hjulpet meget. Har endda også selv fået hjælp herfra før, og det hjalp meget, men nu sidder jeg desværre fast igen:-(

Jeg har næsten lige slået op med min kæreste, M. Vi var sammen i ca. fire måneder, og han var ligeglad med alt, jeg gjorde og gad mig ikke, så hvis jeg ikke gjorde noget for at holde kontakten med ham, så ville han ikke selv gøre noget. Derfor sluttede jeg det.

Men jeg er næsten lige kommet i en ny klasse, hvor den her søde fyr og mig har kysset ret meget, og det vil vi blive ved med. Men skal jeg virkelig gå efter det? Jeg ved, jeg lige skal vente lidt, men vi kyssede faktisk allerede inden, jeg slog op med M. Det var til en fest, og M gad mig ikke og var væk hele tiden, men fyren, jeg kyssede med, var der hele tiden, og vi kyssede så tit, det er så dejligt, han gider mig!

Mit problem er så: Skal jeg gå efter det, han gør, eller skal jeg vente og så gå efter det? Jeg ved, jeg skal vente lidt, for jeg har jo lige slået op med M, men hvor lang tid skal jeg så vente?

L, 17 år

SVAR:

Kære L

Det lyder, som om det er godt for dig at være kommet ud af dit tidligere forhold. Og ja, som du selv siger, så går det lidt stærkt for dig for tiden.

Pas på dig selv

Det er skønt at være forelsket. Især mens alt er nyt og spændende. Det ene tager det andet, hvis man ikke ind imellem stopper op og tænker sig om. Og det er så det, jeg oplever, du gør nu, ved at skrive til os. Det er rigtig sundt, tror jeg.

Du kysser allerede ret meget med den nye fyr, skriver du, og som jeg fornemmer det, vil du ham rigtig gerne. Samtidig synes jeg, du fortjener at passe godt på dig selv. Du er blevet såret før, og når man investerer så meget af sig selv, som man gør, når man “kysser ret meget” med en fyr, tror jeg, det er vigtigt, at dine og fyrens følelser og fremtidsplaner for hinanden er afstemt. I er simpelthen nødt til at tage “Den Store Snak”!

For tidligt?

Er det for tidligt at få en ny kæreste? Måske. Men i mine øjne sætter du også for meget af dig selv på spil ved at engagere dig så meget i en fyr uden at have de faste rammer omkring kysseriet, som et kæresteforhold giver. Jeg ved godt, det lyder virkelig kedeligt, når det hele lige er så rart. Men jeg siger det, fordi jeg synes, du fortjener at passe rigtig godt på dig selv.

Du har allerede læst og fået hjælp af nogle af vores artikler. Måske kan det give dig nogle gode input at læse de her:

Slå koldt vand i blodet
Et trin ad gangen er det mest sikre
Kærlighed og forelskelse
Sex og følelser

Jeg håber, mit svar har hjulpet dig lidt på vej.

Kærlig hilsen
Johanne