Han er ikke klar lige pludselig – hvad skal jeg forvente?

Vis spørgsmål

Jeg mødte en fyr i byen for 2 mdr. siden, vi skrev meget sammen og snakkede også meget i telefon. Han ville gerne ses, (Han sagde, at han gerne ville føre vores forhold videre), mens jeg var lidt tilbageholdende. Vi sås så efter at have snakket sammen i over en måned. Synes han var fantastisk sød, og han snakkede om, at vi snart måtte ses igen, og at han glædede sig til at se mig igen.

Så efter en uges tid mødtes vi og gik op i skoven en tur, bagefter var vi hjemme ved ham, hvor vi lå på sofaen, og han holdt om mig. Han ville også meget gerne kysse mig. Derefter ville vi begge rigtig gerne ses igen, og han gav udtryk for, hvor godt han kunne li mig. Vi var så sammen her forleden, hvor vi sov sammen, vi kyssede en del, og puttede hele natten. Han kyssede mig så farvel flere gange den næste morgen, inden han tog på arbejde. Jeg var blevet ret vild med ham. Men senere på dagen sagde han, at han nok ikke var parat til en kæreste, og havde brug for noget tid for sig selv. Han havde en kæreste her indtil sommer, som han flere gange har sagt, at han var kommet sig helt over.

Jeg ved ikke, om han vil mig, når han er klar. Det, synes han, er svært at svare på. Han har sagt, at han også savner mig, og at han også var vild med mig...

Jeg kan ikke holde tanken ud om aldrig at skulle være sammen med ham igen, jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at få det bedre.

Vil han gerne være sammen med mig, når han har haft noget tid for sig selv??

Jeg kan ikke lade være med skrive til ham, eller ringe til ham.

Pige, 22år

SVAR:

Kære Dig

Allerførst, så vil jeg gerne sige tak, fordi du har valgt at spørge adamogeva.dk til råds. Jeg håber, jeg kan være med til at hjælpe dig videre på vej.

Du spørger meget konkret, om ham, du mødte for 2 måneder siden, vil være sammen med dig, når han har haft noget tid for sig selv. Det eneste og meget ukonkrete svar, jeg kan give dig, er, at det ved jeg ikke.

Det virker til, at I har haft det rigtig dejligt sammen. Du skriver også, at han har sagt til dig, at han både savner dig og var vild med dig. Vi er sikre på, at dine følelser for ham har været gengældt. Vi ved dog ikke, om han har det på samme måde nu.

Tid til at mærke efter

Han har haft en kæreste tidligere, som han siger, han er kommet over. Ja, det kan være hans umiddelbare oplevelse, men nu har han mødt dig, og det kan sagtens være, det har sat nogle ting i gang i ham, der gør, at han lige skal tænke sig om, inden han går videre. Vi ved ikke, hvad der har været årsagen til det brud, og hvordan deres forhold var, men lige meget, hvordan tingene har hængt sammen, så påvirker et forhold og bruddet én i større eller mindre grad. Umiddelbart er det at trække sig tilbage en naturlig reaktion, og han skal have tid til at overveje, hvad der nu skal ske.

Der kan blive to udfald

Det ene, at han vender tilbage til dig, og gerne vil være sammen med dig.

Det andet, at han ikke føler noget for dig, og gerne vil videre uden dig.

Begge udfald er lige sandsynlige, og det må du forholde dig til.

Behov for afklaring

Det piner dig tydeligvist, at han gerne vil være selv for en tid. Det kan nemt føles som en afvisning! Jeg tror ikke, du skal skrive og ringe til ham konstant, men omvendt mener jeg også, at du har krav på et klart svar – hvad enten det er positivt eller negativt og måske kan han sige noget om, hvor lang tid, du skal forvente, han har brug for. Du skal jo også kunne være i det! Desuden har der jo også været noget mellem jer, og det kan han ikke bare lade gå ubemærket hen.

Hvis han ikke har givet dig et svar, synes jeg godt, du kan ringe til ham, og bede ham fortælle dig, hvordan han har det. Det mener jeg ikke er anmassende, eller at du trænger dig på.

Håber du har fået svar, ellers skal du være velkommen til at skrive igen!

Mvh

Thea Haahr Mukai