Fortryder jeg slog op – kan jeg få ham igen?

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg fortryder utrolig meget, at jeg har slået op med min ekskæreste.

Jeg tror snart, det er omkring en måned siden, og på det tidspunkt var jeg egentlig ret sikker på, at det var det rette at gøre, men nu fortryder jeg det virkelig!
Hver gang jeg ser ham i skolen, vil jeg bare have ham tilbage igen, og jeg savner ham så meget. Jeg tænker på ham hele dagen, og kan slet ikke få ham ud af mit hoved. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at få ham tilbage igen. Jeg vil meget gerne skrive til ham, men jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive...

Vi har været sammen en gang før, hvor jeg også slog op med ham, og jeg gjorde det jo så igen for en måneds tid siden, så jeg er rigtig bange for, at han ikke vil have mig igen. Men i skolen når vi får øjenkontakt, er det som om, at der stadig er noget fra begge sider.

I hvert fald vil jeg rigtig gerne have hjælp til, hvad jeg kan skrive, så jeg har en mulighed for at få ham tilbage, da jeg savner ham ekstremt meget, og tænker på ham hele tiden.

Hilsen E, 14 år

SVAR:

Hej E

Mange tak for din mail.

Det er aldrig særligt rart, når man har slået op med sin kæreste, og det er meget naturligt, at man efterfølgende tænker: “Mon det var det rigtige at gøre?” Man får opbygget noget specielt sammen i et forhold, og når det pludselig er væk, er det helt normalt at føle et savn.

Savner du ham eller savner du en kæreste?

Vores råd til dig er, at du prøver at mærke efter med dig selv, om det virkelig er ham du vil have? Handler det om, at du savner ham som person? Eller handler det mere om, at du savner at have en kæreste?

Du fortæller ikke om årsagen til bruddet, men vi tænker, der må være en årsag til, at du har slået op med ham to gange!?
Prøv at huske på den årsag, når du savner ham – hvad føler du så?

Et forhold er muligt, hvis I begge ønsker det

Hvis du kommer frem til, at bruddet var en fejltagelse, og du virkelig gerne vil have din kæreste tilbage – så må du være ærlig og fortælle ham, hvordan du har det. Du må også forberede dig selv på, at det kan blive et afslag. Han er formentlig blevet såret, og det vil være naturligt, at han beskytter sig selv mod, at det skal ske igen. Det vil højst sandsynligt kræve tid og tålmodighed at få hans tillid igen. Det kan selvfølgelig også være, at han stadig er forelsket i dig, og at I kan finde sammen igen uden de store udfordringer.

Du kan sikkert få glæde af at læse artiklen Skal jeg blive eller gå fra min kæreste?

Vi håber, at dette kan være en lille hjælp.

Mvh Else og Simon