Forelsket og forvirret. Skal jeg snakke med ham?
Forelsket og forvirret
Jeg er en pige på 15 år, der er totalt forelsket, det er jo en fantastisk følelse for det meste.
Jeg ved, at han også godt lidt kan lide mig, og det gør det jo kun bedre. Men jeg er også hele tiden ked af det, når han ikke svarer mine beskeder eller virker irriteret. Det der, når den eneste person, der kan gøre dig rigtig glad igen, også er ham, der gør dig ked af det hele tiden.
Det er ikke, fordi han behandler mig dårligere end alle andre piger, tværtimod så er han lidt flirtende, når det kommer til stykket, men jeg er forvirret..!? Hvad skal jeg gøre..!?? Snakke med ham, flirte tilbage, droppe ham (ikke muligt)!!!!
A, 15 år

SVAR:
Kære du.
Forelskelse er fantastisk, men hvor kan det også være svært, ikke? For hvordan får man det sagt?
Forelskelsen gør dig sårbar
Sådan som jeg læser det, er du selv helt sikker på dine egne følelser for ham. Du ønsker, at det skal blive til mere end flirt, men er det mon også det, han vil? Når man fortæller et andet menneske om den slags følelser, stiller man sig selv i en virkelig sårbar situation. Man risikerer at blive afvist af et af de mennesker, man holder allermest af, og det gør ondt. Jeg tænker, det også er den smerte, du føler, når han ikke svarer på dine beskeder eller virker irriteret.
Kast dig ud i det
Det kan godt være lidt hyggeligt at gå rundt med sådan en lille hemmelig forelskelse, men jeg fornemmer også, at du gerne vil mere end det. De fleste piger har sådan en ide om, at det bør være drengen, der tager det første skridt og får spurgt, om I skal være kærester. Men sådan behøver det vel ikke være.
Jeg synes, du skal vove at kaste dig ud i det.
Få en snak med ham om hvad han tænker om jer to. Jo længere I kommer ud i flirten, jo sværere kan det også blive at acceptere et nej.
I vores tema Fra venner til kærester kan du læse spørgsmål og svar fra mange andre i lignende situationer, og der flere gode artikler, bl.a. denne:
Slip angsten - giv nærheden en chance, der handler om, at fortælle om sine følelser for en anden.
Jeg håber, du kan bruge det svar til noget, og jeg ønsker dig alt godt i fremtiden.
Kærlig hilsen Johanne
Johanne Kammersgaard Ipsen
Skrevet af:
Johanne Kammersgaard Ipsen
Sygeplejerske
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK