Forelsket - men hun ser mig kun som ven - hvad gør jeg?
Hej, jeg er en dreng på 15 år og er forelsket i en pige fra den anden klasse. Jeg kan rigtig godt lide hende, men jeg ved, at hun kun ser mig som en ven. Vi holdt en fest for ikke så lang tid siden, hvor vi kyssede og jeg blev helt varm inden i.
Mvh den fortabte, 15 år

SVAR:
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå, hvis du føler dig lidt rundt på gulvet, og at du måske er usikker på hendes følelser for dig. Ud fra hvad du skriver tænker hun i hvert fald positivt om dig.
Mit bedste råd vil være, at du får snakket med hende om de tanker og følelser du har. Hun vil sikkert gerne tale med og lytte til dig. Når I har kysset med hinanden vil jeres forhold til hinanden sikkert blive akavet, hvis I ikke deler jeres tanker og følelser med hinanden.
En anden ting er, at som dreng forelsker man sig hurtigt i en pige på grund af hendes udseende. Du kan evt. spørge dig selv, hvorfor du kan lide hende, uden her at tænke på hvordan hun ser ud. Det kan måske være med til at afklare dine følelser for hende.
Måske kan du også have glæde af at læse disse artikler:
Kærestepotentiale… eller en god ven?
Slå koldt vand i blodet
Venlig hilsen
Asbjørn Overby