Forelsket i pige, jeg engang har afvist – hvad gør jeg nu?
Hej.
Jeg er forelsket i en pige, jeg har kendt i rigtig lang tid. Hun har for et år siden også været forelsket i mig, men dengang valgte jeg at afvise hende, fordi jeg var forelsket i en anden. Efter min afvisning begyndte vi at blive rigtig gode venner, og det er som om nu, at jeg ikke kan bryde den vennezone. Hvad kan jeg gøre for at få hendes gamle følelser tilbage, eller er det for sent, efter jeg har afvist hende en gang?
Håber virkelig på svar, da det virkelig betyder meget for mig!
H, 17 år

SVAR:
Hej H
Tak for dit spørgsmål.
Når du én gang har afvist hende, må du regne med, at hun blev påvirket og sikkert ked af det.
Måske er hun usikker
Hvis man ser på sagen fra hendes synspunkt, så er hun måske usikker og nervøs for igen at blive forelsket. “Tænk nu, hvis han afviser mig igen ...” Det kan være, hun holder lidt igen og er bange for at nærme sig noget, der er mere end venner af frygt for igen at blive skuffet.
Det betyder ikke nødvendigvis, at hun ikke kan få sine gamle følelser for dig igen, blot at det er lidt mere kompliceret end første gang.
Vær tålmodig
Hvis du er forelsket i hende, skal du fortsat prioritere hende og snakke med hende som en god ven. Pas på med ikke at presse for meget på og gøre jeres forhold til mere, end det er pt. Før eller siden bør du fortælle om dine følelser for hende. Hvis du ikke på et tidspunkt mærker hendes følelser for dig forandre sig, bør du nok fortælle hende, hvad du føler for hende.
På sigt er en venskabsrelation uholdbar, hvis kun én af parterne er forelsket i den anden. Men giv dig/jer god tid til at knytte tættere venskabelige bånd, og så må du se, om hendes kærlige følelser for dig vender tilbage.
Venlig hilsen
Asbjørn Overby
Asbjørn Thorø Overby
Skrevet af:
Asbjørn Thorø Overby
Efterskolelærer
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK