Forelsket i pige, der har en kæreste. Hvad skal jeg gøre?

Vis spørgsmål

Hejsa :)

Jeg er en dreng på 19, som har et kæmpe crush på en pige, som jeg har snakket og skrevet med siden jul. Vi snakker rigtig godt sammen, og når jeg kommer op til hende på hendes arbejde for at snakke med hende og bringer hende drikkevarer, snakker vi i flere timer. Når jeg får hende lokket med ned for at træne, bliver det aldrig til træning men bare snak. Har været ude at spise med hende et par gange, hvor alt bare spiller.

Mit problem er, at hun har en kæreste, hun har været sammen med i 2 år nu og skal flytte sammen med ca. 150 km væk. Jeg har fortalt alt det, jeg føler for hende og har lagt alle kortene på bordet. Jeg holder helt vildt af hende, og vi har snakket rigtigt meget om det. Men hun siger, at hun elsker sin kæreste. Selvom hun har sagt alt det, synes jeg, at jeg har set en del tegn på, at hun måske kunne føle lidt for mig.
Det skal også siges, at hendes kæreste nu ved, hvad jeg føler for hende, og han har skrevet til mig om det, og at hvis jeg ikke "skruede ned for charmen", ville han forbyde al kontakt mellem mig og hans kæreste. Men jeg skriver ligeså meget, som jeg gjorde før, han skrev beskeden til mig, da jeg holder så meget af hende, at jeg ikke kan lade være. Hun skriver også til mig ligeså meget, som hun gjorde før.

Jeg har prøvet at skrive med en del andre piger samt gå i byen for at prøve at få hende lidt ud af hovedet, men det virker ikke. Det eneste, jeg kan tænke på, er, at hun er sammen med hendes kæreste og ikke sammen med mig, og det piner mig helt vildt!!!
Jeg har har 2 rigtig gode veninder, som ved alt det her, og de har lidt den samme holdning omkring det: Jeg skal så vidt muligt prøve at bryde kontakten med hende. Jeg vil også gerne ønske, at jeg kunne, men det kan jeg bare ikke, da jeg simpelhen holder for meget af hende. Jeg har svært ved at falde i søvn om natten og vågner og kan ikke tænke på andet end hende. Det har også påvirket min skolegang, da jeg konstant tænker på hende :(

Jeg håber virkelig, I kan komme med et svar til alt det her. Tak på forhånd.

J, 19 år

SVAR:

Hej J

Tak for dit gode spørgsmål og præcise beskrivelse. Jeg forstår godt, hvilken ubehagelig situation du sidder i, og jeg vil på bedste vis forsøge at give et godt svar.

Hold dig tilbage

Det er rigtig svært det her, for der er flere interesser på spil: dig, din veninde og hendes kæreste. Jeg mener, du bør holde dig lidt tilbage, fordi man som udgangspunkt ikke bør blande sig i andres parforhold. Og det gør man, hvis man har for tæt en kontakt til en, som i forvejen er i et forhold. Det er i mine øjne illoyalt og uanstændigt. Måske er det ikke det svar, du håber på, men dybest set er det mest rigtigt at gøre.

Der skal måske et brud til med din veninde, før I begge kan fokusere 100% på jeres liv, hvor I nu hver især er. Hvis du hele tiden tænker: "Måske er der en mulighed for, at vi en dag kan blive kærester?" så gør du jer alle 3 en bjørnetjeneste, for det er jo ikke realistisk lige nu.

Derfor er mit råd at drosle ned eller helt droppe kontakten til hende. Også af respekt for hendes kæreste. Held og lykke med det hele!

Du kan måske også få hjælp af at læse svar på disse spørgsmål:

Forelsket i en, der har en kæreste - hvordan slippe min jalousi?

Håbløs forelsket i 4 år ældre fyr - hvordan komme over ham?

Hvad skal jeg gøre? Håbløst forelsket

Venlig hilsen Asbjørn Overby