Forelsket i nabodreng - hvordan komme tættere på ham?

Vis spørgsmål

Hej Adamogeva! Jeg er rigtig forelsket i min nabo og ved ikke, hvad jeg skal gøre. Han ved ikke, at jeg kan lide ham og kender mig næsten ikke. Han bor meget hos sin mor, og det er hos sin far, han er min nabo. Hver gang jeg ser ham, har jeg lyst til at gemme mig væk eller løbe min vej.

Jeg har ikke lyst til at blive "mere end" venner med ham, før vi er begyndt at tale sammen noget mere. Jeg ved heller ikke, om han kan lide mig. I sommers, (da jeg lige var flyttet ind) kiggede ham meget på mig, og cyklede tit forbi mit hus og kiggede gennem ruden. Hvad skal jeg gøre, for at komme tæt på ham? Ps, jeg er MEGET genert. ):

Pigen, 13 år

SVAR:

Kære Pige på 13

Tak for dit spørgsmål. Og tillykke med at du er forelsket. Så er du nemlig helt normal :)

Du skriver, at dit problem er, at du er meget genert og ikke ved, hvordan du skal komme tættere på din nabo.

Først vil jeg henvise til nogle andre spørgsmål og svar her på siden, som handler om det at være genert. Dem skulle du tage at læse. Prøv også selv at søge på ordet "genert" på vores hjemmeside.

Er alt for genert? Hvordan bliver jeg mere modig?

Altid usikker og genert – har I nogle råd?

Er forelsket og genert - hvad skal jeg gøre?

Når du har læst nogle af disse links, kan du måske tænke lidt over, hvorfor har du lyst til at gemme dig væk eller løbe din vej, hver gang du ser ham?

Fokusér på at du gerne vil lære ham at kende og ikke på det i dig, der ikke tør.

Du kan også prøve at tale eller skrive til din generthed. Fortæl den at den ikke skal ødelægge dit liv og styre, om du skal tale med din nabo eller ej. Den skal ikke hindre dig i at være den unikke person, som du er.

Forestil dig: Hvad er det værste, der kan ske, hvis du bevæger dig udenfor huset, når han er der? At han går? At du ikke ved, hvad du skal sige? eller...?

Du kan jo starte med at sige hej, eller spørge hvad han hedder. Eller send ham et smil, så han kan se, at du har lyst til at komme i kontakt med ham.

Ofte er vores fantasi mere skræmmende end virkeligheden.

Husk på at du er dig, og du er god nok, sådan som du er. Du er unik og værdifuld, og hvis han ikke har lyst til at snakke med en unik og værdifuld pige, så er det synd for ham.

Held og lykke med det.

kh Hanna Kiel