Forelsket i lærer - føler han det samme?

Vis spørgsmål

Hej, Jeg er en pige på 13 og jeg er virkelig virkelig forelsket i min lærer, det hele begyndte for 4 måneder siden. Jeg føler lidt, at han også kan lide mig, fordi han behandler mig ikke som sin elev. Vi er mere venner, han skælder mig ikke ud, selv om jeg har lavet noget virkelig møj, han blinkede på et tidspunkt til mig og lavede kysse mund. Da vi var på lejerskole gav han kun mig en godnatkrammer og de fleste fra min klasse siger, det er som om, han flirter med mig i timerne, men nu virker han lidt som om, han ikke kan lide mig. Han snakker og driller mig ikke, som han har gjort virkelig meget. Når han så lige begynder på at drille mig, er det som om, han stopper sig selv. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre, for jeg er totalt besat af ham. Jeg dagdrømmer og jeg kan ikke falde i søvn uden at lade som om, jeg ligger ved siden af ham.

Jeg har prøvet at komme videre, men der er bare også et eller andet, der siger, jeg har en chance, men jeg ved godt chancen er mega lille, især fordi han er 42 og jeg 13 og så fordi han er min lærer. Jeg er bare rigtig forvirret, om han kan lide mig eller om det bare er noget, jeg bilder mig ind?

Hilsen SSS, 13 år

SVAR:

Kære SSS!

Tak for dit spørgsmål. Du er forelsket, det kan jeg sagtens læse. Når man bliver forelsket, sker der ofte det, at man glemmer at se realistisk på tingene. Der sker ikke noget ved, at du dagdrømmer og at du er forelsket i din lærer.

Urealistiske drømme kan gøre dig sårbar

Jeg vil ikke skuffe dig, men jeg vil gerne prøve at få dig til at se de udfordringer, der er ved, at du prøver at komme videre, som du skriver. Jeg forstår det sådan, når du skiver videre, vil du gerne finde ud af, om han er forelsket i dig og vil indlede et kæresteforhold til dig. Et kæresteforhold kan det ikke blive, sådan som jeg ser det. Han er din lærer og de steder, jeg kender til, vil et sådan forhold betyde, at han bliver fyret fra sit job. Der er næsten 30 års forskel i alderen på jer og sådan, som jeg ser det, vil det gøre, at I er 2 vidt forskellige steder i jeres liv, så et forhold aldrig vil kunne fungere.

Giv ikke forelskelsen næring - flyt fokus

Jeg tænker, at du bevidst skal prøve at glemme din forelskelse. Jeg ved, at det ikke bliver nemt for dig. Prøv bevidst at se lidt mere efter dine jævnaldrene. Måske er der nogen drenge på din alder eller lidt ældre, der også er meget søde? Hyg dig sammen med dem og brug også rigtig meget tid sammen med dine veninder. Der sker ikke noget ved, at du stadig er forelsket i din lærer, men hvis du beslutter dig for at gøre noget andet, end dine følelser fortæller dig lige nu, vil du langsomt kunne vende dine følelser en anden vej. Det er det bedste råd, jeg kan give dig.

Du er langt fra den eneste pige, der har oplevet at blive forelsket i en lærer, og jeg tror helt sikkert, du også kan få noget ud af at læse disse svar:

12 år og forelsket i lærer - hvordan kommer jeg videre?
Ulykkelig forelsket i lærer og kan bare ikke glemme ham - har I et råd?

Kh Jens Ole