Forelsket - har hun mon de samme følelser?
Jeg er startet på en ny skole og vi har kendt hinanden i næsten et år. Jeg har fået meget stærke følelser for hende, men er ikke sikker på, hun føler det samme, kan ikke lade være med at tænke på hende. Har kunnet lide hende lige fra øjeblikket, jeg så hende. Hvordan finder jeg svaret?
HJÆLP, 14 år

SVAR:
Kære 14årig.
Det er ikke en lang beskrivelse af dig og "pigens" livsforløb, du kommer med. Jeg kan forstå, at I har kendt hinanden knap et år, det er ikke så lang tid og du skriver ikke noget om, hvor meget I kender til hinanden. Du giver udtryk for, at du kunne li hende fra første øjeblik, du så hende, det er ganske udmærket.
Nyd venskabet
Da I ikke er så gamle, synes jeg, I skal nyde hinandens selskab som venner, og så se om der kommer klarhed over dit spørgsmål, om der er gensidig kærlighed til hinanden. Brug tiden på at lære jer selv og hinanden bedre at kende, så får du også mulighed for at se, om dine følelser bliver ved med at være de samme. Der er ikke nogen, der siger, at du skal lade være med at tænke på hende (det kan du jo heller ikke lade være med). Glæd dig over, du har mødt en sød pige.
Måske kan du også bruge nogle af de råd, der er givet til andre, der er i lignende situation som dig. Prøv at læse disse svar og klik ellers selv lidt rundt på siden.
Forelsket i min bedste ven - hvad gør jeg?
Pigevenner og drengevenner
Hilsen Jytte Haven Nørgård Familieplejer.