Flirtet på festival – kan hun lide mig?
Hej brevkasse
Jeg har i weekenden været på festival sammen med en ven og hans to veninder, som jeg aldrig har mødt før.
Jeg har igennem alle tre dage snakket meget med den ene af pigerne, og jeg er i vildrede, om vi havde følelser for hinanden. Jeg er ret sikker på, at jeg har fået følelser for hende.
Vi snakkede meget sammen, og hun grinede tit af det, jeg sagde, som skulle menes sjovt, og hun nussede mig på kinden et par gange. Det hele kulminerede for mig, da hun i byen lørdag kyssede mig på kinden uden synderlig grund.
Det skal også tilføjes, at min ven på et tidspunkt pointerede overfor mig, at han troede, hun kunne lide mig, og de kender hinanden godt, men alligevel er jeg vildrede.
Et der nogle indikationer af følelser fra hendes side? Fordi jeg må erkende, at jeg er faldet for hende.
Venlig hilsen
Ham i vildrede, 25 år

SVAR:
Hej “Ham i vildrede”
Dejligt, at I har hygget jer på festivalen. Og tak for dit spørgsmål.
Jeg vil begynde med at sige, at jeg jo ikke kan vide, hvad denne pige føler. Men jeg er selv kvinde og 23 år gammel, så jeg vælger at svare med en tolkning af, hvordan jeg ville have det, hvis jeg har gjort, hvad hun gjorde.
Dine planer og hendes følelser
Først tror jeg, det er vigtigt, du tænker over, hvad du vil have ud af din relation med hende? Skal I være kærester? Eller skal hun være en sommerromance?
At hun griner af dine vittigheder er som regel et godt tegn. Mænd har det med at være ekstra sjove overfor en sød pige. Og piger returnerer ved at grine med – også på de mindre sjove jokes. Så, som jeg kan se det, har hun i hvert fald flirtet med dig. At hun har rørt dig er også som regel et godt tegn. Det tyder på, hun har flirtet tilbage til dig.
Var hun fuld?
Så er der kysset i byen. Her må jeg indskyde, at det meget afhænger af, hvor fulde I var. Mange piger bliver mere kærlige, når promillen stiger. Så det bliver du nok nødt til at tage med som en faktor.
Flirt eller følelser
Det tyder meget på, hun har flirtet tilbage til dig. Nu er spørgsmålet så, om der lå følelser bagved, eller om flirtet bare var netop det – en flirt. Det er rigtig svært for mig at vide. Men en flirt var der i hvert fald, vil jeg vurdere.
Hvad så nu?
Alt efter, om hun skal være din flirt eller din kæreste, skal du jo finde ud af, hvad du skal gøre nu. Er det noget, du kan snakke med din ven om? Han kender hende og kan måske hjælpe med at finde ud af, hvad hun mente med det. Og har måske også set hende sammen med andre fyre i byen og kan svare på, om hun generelt er meget flirtende, eller om dette var noget særligt.
Derefter kan du jo overveje uanset hvad at invitere hende ud. Bare måske til øl eller kaffe ude et sted i første omgang. Hvis hun takker ja, er der helt sikkert noget, som tyder på, du var mere end en festivalflirt. Og så kan du bygge langsomt op derfra.
Måske kan du få noget ud af at læse artiklerne Flirt – den vilde jagt efter en kæreste og Forelsket – en fantastisk følelse.
Men vigtigst er stadig, hvor du selv står. Du skal tænke over, at du ikke kaster mere energi og tanker efter hende, end dine egne følelser svarer til. Altså, brug mere tid og energi på hende, hvis du tænker forhold og mindre tid, hvis du tænker flirt.
KH Isabella
Isabella Arendt
Skrevet af:
Isabella Arendt
stud.scient.pol. og politiker
adamogeva.dk