Flirter han bare eller vil han mere?
Flirter han? Eller flirter han ikke? Kysmund? Hvad betyder det, når han sender dem? Kender ham her fyren, og vi ses nogenlunde 5 gange om ugen (skole).
Han smiler altid' men det er vist bare hans personlighed... han har prøvet på at kysse mig, men ikke mens vi har været kun ham og jeg. Det var ude foran et diskotek og hans kammerat var der lige ved siden af? Jeg trak mig tilbage - så vi kyssede ikke.. Han har bestilt drinks til mig - godt nok var der fri bar meeen hvad betyder det??
Han har taget mig på brysterne i længere tid foran en masse mennesker' ikke på en drengerøvs måde, men på en passioneret måde eller hvad man siger... Han har stået og holdt om mig, da jeg frøs ude foran et diskotek og han spørger mig tit, om jeg kommer i byen.
Han sender snapchats (det er en app, hvor man sender billeder til hinanden) Han liker de fleste af mine billeder på facebook og instagram... Til nytår spurgte han, om jeg ikke kom hen til den fest, hvor han var..
Han kigger tit på mig og hvis jeg har haft snakket med en anden fyr, prøver han på at komme i kontakt med mig ved for eksempel at sidde og vinke lidt overdrevet.. Han har en gang tilbudt mig at tage med ham hjem, mens vi snakkede sammen ansigt til ansigt MEN har skrevet det i hvert fald ti gange???
Men der er også en anden side af ham, sommetider virker han langtfra interesseret og bare lader som om jeg ikke er der? Det frustrerer mig, fordi jeg ikke ved, hvad han vil og hvad han har gang i med ovenstående??
Han har også skrevet til mig, at jeg så godt ud den og den dag også skrevet om, hvad han godt kan lide efter sex...
Hmm.... Jeg undres, hjælp mig???
M, 21 år

SVAR:
Kære M
Tak for dit spørgsmål.
Hvad vil han? - og hvad vil du mon gerne selv?
Det korte svar er: Ja, han flirter. Jeg fornemmer imidlertid, at du gerne vil vide, om han gør mere end det; at du reelt spørger om, han ønsker at have et seriøst forhold til dig. Hvis du ønsker at få et svar på det, må jeg skuffe dig, da jeg ikke ved det.
Jeg vil derimod spørge dig, hvad ønsker du? Vil du gerne mere end flirteri? Jeg forestiller mig, at han kan stille det samme spørgsmål. For er det bare flirt, når du giver ham lov til at varme dig og tage dig på brysterne. Måske er han lige så usikker på dig, som du er på ham, og at det kan være en grund til, at han nogle gange virker uinteresseret i dig.
Læs mere om flirt i denne artikel: Flirt - den vilde jagt efter en kæreste
Den nødvendige samtale
Der er kun en måde at blive klar over, hvad I ønsker af hinanden, og det er at tale om det. Det står ikke skrevet i Grundloven, at det er fyren, der skal tage det første initiativ til en samtale, så det kan lige så godt være dig. Hvis du altså gerne vil vide noget mere om, han ønsker at være kæreste med dig, bliver du nødt til at tage det initiativ, som han ikke tager. Du kan fortælle ham om de oplevelser, som du har skrevet i dit spørgsmål og fortælle, at du er usikker på ham, og at du ønsker en afklaring, da du gerne vil ham. Det lyder lettere end det er, for når man betror nogen sin kærlighed, gør man sig selv sårbar – for tænk nu hvis man har taget fejl. Desværre er der bare ingen anden mulighed end samtalens vej – stort held og lykke med den.
m.v.h.
Henrik