Er smaskforelsket i kollega - hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Jeg er 20 år og er smask forelsket i min kollega! Jeg har haft følelser for hende i et stykke tid efterhånden, men efter at have snakket med hende, når vi har været på job samtidig, er jeg gået hen og blevet forelsket i hende og kan ikke stoppe med at tænke på hende.

Jeg har dog det her problem: Aner ikke om hun kan lide mig. Vi skubber lidt til hinanden og har det sjovt, når vi er på arbejde og snakker, når vi nu kan komme til det. Men jeg ved stadig ikke, om hun overhoved er interesseret i mig..

Her den anden dag fandt jeg så ud af, at hun ikke længere skal arbejde der mere og hun sagde, hun ville komme til at savne mig. Efter den dag har jeg ikke kunne lade være med at tænke på hende, og vi ser ikke hinanden mere på grund af hendes opsigelse.

Kan ikke få mig selv til at sige til hende, at jeg har følelser for hende, tror jeg er bange for afslag og at det måske gør det akavet.

Hvad gør jeg? skal jeg skrive til hende? Skal jeg fortælle hende, at jeg har følelser for hende?

Er virkelig fortabt.. hjælp!

S, 20 år

SVAR:

Hej

Tak for dit spørgsmål!

Ud fra din beskrivelse af jeres forhold på arbejdet, så har I en positiv og god kontakt med hinanden. Det er vigtigt at huske på, når du er i tvivl om, hvad hun tænker om dig.

Som udgangspunkt er åbenhed godt, og derfor synes jeg, du skal fortælle hende om dine følelser. Når du skal tale om følelser, vil jeg ikke anbefale at skrive mails eller sms'er, for det kan så nemt misforstås. Ring til hende og sig, at du også savner hende og hør, om ikke I skulle mødes og snakke et sted.

Hvis du ingenting gør, vil du sikkert blive ved med at føle dig fortabt i et godt stykke tid. Åben op for posen, og så kan det gå den ene eller den anden vej. Hun vil sikkert sætte pris på din ærlighed. Det er noget, alle har respekt for.

Venlig hilsen
Asbjørn Overby