Er mit underliv rent?
Hej, jeg er en pige på 15 år, og jeg har et par buler og "bumser" på min underliv. Er jeg beskidt dernede? Er det en sygdom? Det er ikke fordi, jeg ikke vasker den, fordi det gør jeg. Og renser den med baby savietter, baberer den, jeg gør alt!
Hvorfor får jeg så det? Jeg har været til læge med det, men min læge siger, at det er helt normalt. Men det er klamt! Tør ikke vise mig for andre. Det er jo ikke så slemt igen, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gør. Jeg synes, det er meget unormalt, vil I ikke nok hjælpe mig? Har haft det problem i et stykke tid nu, jeg har brug for jeres hjælp!
Sarah, 15 år

SVAR:
Kære Sarah
Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk. Det er dejligt, at du har frimodighed til at skrive. Vi får rigtig mange spørgsmål og lægger nye svar ud i hele tiden. Det du skriver om, har vi også skrevet om i nogle svar og artikler. Jeg har fundet nogle link frem til dig, der bl.a. handler om intimhygiejne og om det at barbere sig for neden.
Her er de links, som jeg tror, du kan have glæde af.
Udflåd
Gør jeg noget forkert, når jeg barberer mig forneden og hvad tænker en dreng?
Det er lige nu den hurtigste måde for dig, at få svar på dit spørgsmål. Hvis du ikke synes, du finder det, du har brug for, så må du endelig ikke tøve med at skrive igen.
Vi har en lang række rådgivere, så der bliver også tid til dig.
vh Sinne
Sinne Steen Ramild
Skrevet af:
Sinne Steen Ramild
Psyko- og familieterapeut
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK