Er min testikel skadet og kan jeg godt få børn?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva. Jeg er en dreng på 14 år, som har oplevet at min venstre testikel ikke har været faldet ned, men omkring 9 års alderen, begyndte den anden at falde ned en gang imellem og så røg den op igen, og i dag er den 95 procent af tiden nede i pungen. Jeg kan godt sperme. Er min testikel skadet? Kan jeg få børn?

Anonym, 14 år

SVAR:

Hej

Man behøver kun en testikel for at kunne få børn. Når den er faldet ned i den anden side (det meste af tiden), vil det sikkert ikke betyde noget. Især når man tænker på, at en testikel er nok.

Hvis du er meget urolig for det, kan du måske få lavet en sædprøve via din egen læge, når du bliver voksen.

Roland