Er jeg til piger eller drenge?
Jeg er i dag en mand på 30. Min sexlyst var meget stor som teenager, men da jeg ikke var pigernes ven, begyndte jeg at eksperimentere med en dreng på ca. min alder.
Det havde jeg det meget skidt med, men gjorde det op til flere gange, så jeg på den måde kunne "tilfredsstille" min lyst.
Det var der nogen, som fandt ud af det , og jeg blev mobbet meget i min skole. Da jeg var omkring 18-20 begyndte pigerne at interessere sig for mig, og det benyttede jeg mig meget af. Jeg havde pludselig nemt ved at score, og har været utro i alle mine forhold, da jeg jo pludselig "kunne score".
Senere i livet begyndte jeg at drikke meget og tage stoffer, og den vej være sammen med piger i de kredse...og feste i dagevis mest for at finde en eller anden kvinde, som jeg kunne tage med hjem.
I den rus begyndte jeg også at være sammen homoseksuelle mænd, synes det var lidt sjovt og provokerende. Jeg har igen været på sexclub, påvirket af alkohol og narko og været seksuelt sammen med mænd.
Men jeg har det så skidt med det, fordi jeg føler virkelig, at jeg ikke tænder på mænd, men det er som om at jeg - i påvirket tilstand - overskrider egne grænser, og jeg har mest lyst til at tage livet af mig selv.
Som om at jeg vil påføre så meget had på mig selv af en eller anden grund.
Jeg har selv den idé, at grunden til jeg nu seksuelt har været sammen med mænd er, at jeg aldrig rigtigt fik eksperimenteret i mine teenage år, og måske også for at teste mig selv: "havde de andre ret ang. homorygter??" Men det tror jeg alligevel ikke, for jeg har det skidt med det og kan mærke, det overskrider mine grænser - da jeg ikke er i tvivl om, at piger tænder mig rigtig meget/mest af alt!!!
håber jeg kan få lidt vejledning.....tak :)

SVAR:
Kære forvirret
Jeg kan virkelig godt forstå, at du er forvirret omkring dig selv. Jeg kan tydelig forestille mig, at det har ikke været rart at være teenager for dig. Du er blevet mobbet i skolen, og du har ikke følt, at du kunne tiltrække nogen piger, og midt i alt dette eksperimenterede du seksuelt med en dreng, hvilket du havde det rigtig skidt med. Det har sikkert været med til at give dig et manglende selvværd, og det kan være derfor, du senere begynder at tage stoffer og alkohol, for at finde lidt selvtillid i en rus. Og i rusen kan du score piger. Det kan godt være, det er noget forenklet, men alligevel tror jeg, det er noget af det, der er sket for dig.
Du skriver, at du nu har had til dig selv, og indimellem oplever, at du har lyst til at tage livet af dig selv.
Selvværd
Jeg ved din situation er meget kompleks, men jeg tror alligevel jeg kan sige til dig, at dit største problem ikke er: Hvem er jeg til? Jeg tror, at du har brug for at finde en som kan lytte til dig og give dig dit selvværd igen. En som kan finde de gode ting ved dig, og som kan fortælle dig, at du er god nok som du er, og ikke behøver bedøve dig med stoffer.
En terapeut eller psykolog kan være en dyr affære, men at gå til din præst er ganske gratis. Du beder om vejledning, og det er den bedste vejledning jeg kan give dig. Du behøver samtaler med et menneske – en der kan lytte til dig, og prøve at forstå, hvad det er du har oplevet, og hvad det har gjort ved dig.
Jeg kan fortælle dig, at når du nu er 30 år, så kan der være rigtig mange gode år foran dig, hvor du kan leve et liv, hvor du kan se dig selv i øjnene og score den pige, som du forelsker dig i. For du siger det jo selv: Jeg er ikke i tvivl om, at piger tænder mig rigtig meget/mest af alt.
Hold fast - og kom fremad
Du må ikke gi´op nu, du skal nå dertil, at du kan kigge fremad, og glæde dig over dine egne muligheder. Men det, som jeg kan gøre her i denne brevkasse er at opfordre dig til at søge samtaler hos en psykolog eller anden vejleder. Din præst kan være en mulighed.
Jeg vil også henvise dig til en rådgivningsmulighed på JesusNet.dk – prøv og gå ind og tjek den side og se de tilbud der er for personlig rådgivning.
Du har taget nogle vigtige skridt nu, ved at skrive det her. Det er et udtryk for, at du ønsker dig selv et andet liv, med større glæde og selvværd. Det kan du få – tro på det.
Med venlig hilsen Ruth
Ruth Fibiger Olesen
Skrevet af:
Ruth Fibiger Olesen
Sundhedsplejerske
adamogeva.dk