Er det okay at få et blowjob af sin søster?

Vis spørgsmål

For et år siden fik jeg min søster til at give mig et blowjob. Jeg vil gerne vide, om det er lovligt.

Hilsen Anonym. 11 år

SVAR:

Hej Anonym!

Tak for dit spørgsmål! Du er da frisk, at du lige ud af posen spørger om sådan noget.

Det er ikke okay!

Af dit brev kan jeg se, at du er 11 år, og det er under den alder, hvor man kan blive gjort ansvarlig for sine handlinger. Det hedder ”Den kriminelle lavalder” og betyder, at du er for ung til at overskue konsekvenserne af det, du gør.

Du vil gerne vide, om det er lovligt at få et blowjob af sin søster. Sådan set er alle seksuelle aktiviteter ulovlige for unge under 15, men i dag ville man ikke straffe jer for det, I har gjort. Men det er ikke i orden at gøre det.

Det kan være ødelæggende

Ansvarlige voksne ville nok blive lidt bekymrede, for hvis din søster er meget yngre end dig, kaldes det et overgreb. Men selvom I er næsten lige gamle, kan det blive psykisk svært for både dig og din søster og på sigt ødelægge både jeres forhold og jeres seksuelle udvikling.

Det fylder stadig for dig efter et år

For et år siden, var du endnu yngre, og der fik du din søster til at give dig et blowjob. Når du skriver til os så længe efter, tænker jeg, at det er noget, du har tænkt over mange gange siden. I et helt år! Du skriver ikke noget om, hvad du føler, men jeg tænker, at der måske har været nogle mærkelige følelser, som du ikke rigtig kan sætte ord på.

På den ene side var det sikkert spændende og ophidsende, og på den anden side var der også noget, der ikke føltes så rart. Man kalder det skamfølelse, og det er faktisk en meget ubehagelig følelse. Nogle beskriver det som at føle sig beskidt. Det er denne skam, der går ind og stiller sig imellem jer.

Det er en alvorlig sag

Derfor vil jeg råde dig til at finde nogen, som du stoler på og tale med om det, der er sket, så du kan få det ud af dit system. Det kunne fx være skolepsykologen eller din læge, og denne kunne også hjælpe dig til, at der bliver talt med din søster. Det er rigtig fint, at du har et nært forhold til din søster, og det kan være en rigtig god ide at få talt med hende om det, der er sket, for seksuelle aktiviteter er ikke noget, der bør foregå mellem bror og søster. I gamle dage kaldte man det for blodskam, nu bruger man et andet ord: Incest.

Pas godt på dig selv og din søster

Du skriver ikke så meget, men jeg er rigtig imponeret over, at du er så åben med din seksualitet. Derfor tror jeg også, du inderst inde ved, hvad der er det rigtige at gøre. Pas på din barndom og dine søskende. Det er en rigtig gave, når det fungerer, som det skal.

Held og lykke fremover

Venlig hilsen
Tove Larsen