Er det ok at onanere til animation?
Hej adamogeva.dk. Tusind tak for en god side med en masse gode svar. Her kommer nok et lidt specielt.
Er det egentlig okay at onanere til ikke-mennesker, altså til f.eks. animation? Da jeg hører, det er en synd at gøre det til porno, det er det samme som at gøre det uden deres vilje?
Mvh
Fyren, 15 år

SVAR:
Hej fyr
Du skriver, at du har hørt, det er en synd at onanere til porno, fordi man derved (i tankerne) gør noget mod de personer, der er med i pornoen, der er uden deres vilje. Altså – hvis jeg har forstået dig ret: Det syndige i at onanere til porno er, at man derved begår overgreb på de personer, der er med i pornoen, fordi man gør det, uden at disse personer vil have, at man gør det.
Pornomodeller
Jeg er enig i, at ét af problemerne ved mange seksuelle fantasier er, at man i tankerne foretager sig noget med nogle personer, som de absolut ikke vil have, at man gør!
Dette gælder ikke helt på samme måde, når man fantaserer om pornomodeller: Selve fidusen ved porno er netop, at andre bruger det til at have seksuelle fantasier ved. Så de personer, der lader sig bruge til porno, er helt på det rene med, at de derved udsætter sig for alle mulige seksuelle fantasier. Om det så dybest set alligevel er imod deres vilje, er nok forskelligt fra person til person. Mange af dem oplever sig tvunget til at være pornomodeller mod deres dybeste vilje.
Men det syndige ved porno afhænger for mig at se ikke af, om det er imod pornomodellernes vilje at blive brugt, Det afhænger af, at det er imod Guds kærlige vilje. Selv i de (få) tilfælde, hvor pornomodellen måske ligefrem reelt ønsker, at tilskueren bruger vedkommende, er det alligevel synd, fordi det drejer sig om at udfolde sin sex-trang ved i tankerne at være sammen med en person, man ikke er gift med. Argumentationen for dette kan du bl.a. læse om i nedenstående artikler og svar. Her kan du også læse mere om onani og porno:
Sex i Bibelen - på den gode måde
Om onani – mest for drenge
Hvordan slippe de seksuelle fantasier?
Vil stoppe med onani - men hvordan?
Er onani synd?
Jeg er afhængig af porno
Vores tema om porno.
Animationer
Og derfor gør det for mig at se ikke rigtig nogen forskel, at det er en tegneseriefigur, der er genstand for dine seksuelle fantasier i stedet for en person. Figuren repræsenterer jo alligevel et menneske i dine tanker – så også her er du i tankerne hos en person, du ikke er gift med. Eneste lille plus ved animationer er vist, at der her ikke er nogen personer, der direkte sælger deres egen krop. Men for brugerne gør det ikke den store forskel.
vh Sprint