Er det ifølge Bibelen forkert at give hinanden orgasme?
Hej.
Min kæreste og jeg er blevet i tvivl om, hvor grænsen går i forhold til sex, hvis man skal følge det, der står i bibelen og de kristne holdninger om ingen sex før ægteskabet. Vi har lavet den regel, at vi ikke rører under tøjet, men må røre alle steder uden på tøjet. Det vil så sige, at vi gerne må røre ved hinandens køns-områder dog uden på tøjet.
Der, hvor vi bliver i tvivl, er, at jeg, som er pige, godt kan få og har fået orgasme, ved at han rører forneden, selvom jeg har tøj på. Og samtidig kan jeg godt tilfredsstille ham, ved at røre ved hans, selvom han har tøj på. Er det forkert i forhold til bibelen, da jeg har svært ved at finde ud af, om det er sex? Håber du forstår mit spørgsmål.
Hilsen T

SVAR:
Kære T
Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk.
Vi har en del svar og artikler, der behandler dit spørgsmål, nemlig: Hvor går grænsen med sex? Jeg har fundet nogle links, som jeg tror, du kan have glæde af.
Vi har et tema om Bibelen og sex. Der kan du bl.a. finde følgende svar:
Er kæleri med udløsning ok?
Hvad kalder Bibelen for sex - hvor meget skal vi vente med?
Er det ifølge Bibelen ok at få orgasme inden ægteskabet?
Hvis I ikke allerede har gjort det, vil jeg også opfordre dig og din kæreste til sammen at læse artiklen Værd at vente på
De bedste hilsner Ida Secher Rom
Ida Secher Rom
Skrevet af:
Ida Secher Rom
Jordemoder
adamogeva.dk