Er det forkert at søge orgasmer som kristen?
Kære Adam og Eva. Jeg er en kristen pige på 15, der har prøvet at 'lede' efter og fået klitoris orgasmer. Det har jeg gjort ved at bruge vandstrålen fra bruserhovedet til at stimulere min klitoris, når jeg er i bad og få en orgasme. Jeg gør det oftere og oftere, men prøver at begrænse mig, for at det ikke vil fylde for meget i min hverdag.
Jeg er bare i tvivl, om det er 'forkert' at gøre det her med orgasmer, ifølge Bibelen fordi jeg kan godt komme til at få lidt skyldfølelse, da jeg ikke ved, om det er 'forkert' at søge den her nydelse som kristen.
PS. Jeg synes jeres hjemmeside er super og at den giver svar på en masse spørgsmål, der fylder mine tanker. Selv min ikke-kristne veninde synes, at jeres hjemmeside er fantastisk. Så tak fordi den er her!
Teenagepigen, 15,5 år

SVAR:
Kære teenagepige
Dejligt at både du og dine ikke kristne veninder ligefrem synes, at hjemmesiden er fantastisk. Det er dejligt opmuntrende for os at høre, så tak for det.
Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk. Det er dejligt, at du har frimodighed til at skrive. Vi får rigtig mange spørgsmål og lægger nye svar ud i hele tiden.
Det du spørger om, har vi skrevet noget om. Du kan gå ind i vores ”minileksikon om sex” og klikke ind på onani. Udover en kort forklaring på det valgte ord, får du også foreslået en række titler, som kommer ind på din situation.
Jeg har fundet nogle links, som jeg tror, du kan have glæde af.
Er onani forkert?
Onani
Det er lige nu den hurtigste måde for dig, at få svar på dit spørgsmål. Hvis du ikke synes, du helt finder det, du har brug for, så må du endelig ikke tøve med at skrive igen.
Vi har en lang række rådgivere, så der bliver også tid til dig.
Kærlig hilsen
Sinne
Sinne Steen Ramild
Skrevet af:
Sinne Steen Ramild
psyko- og familieterapeut
adamogeva.dk