Er det farligt, at jeg får ondt ved udløsning?
Jeg har et ret stort problem. Lige inden jeg får udløsning, får jeg ekstrem hoved- og nakke smerter. Det starter i nakken som en slags krampe og breder sig hurtigt til hovedet, som føles lidt som at have meget høj feber samtidig med at blive slået adskillige gange i hovedet med en hammer. Det varer i ca 10 min, hvor det efterhånden bliver lidt bedre, men jeg kan stadig have ondt i hoved og nakke et par dage efter.
Det er aldrig sket før udover de sidste par dage, hvor det sker hver gang, jeg prøver at onanere. Der er intet at mærke, når jeg bare onanerer, men lige så snart jeg kan mærke, at jeg er ved at få udløsning, så kommer det med det samme. Jeg når aldrig at få udløsning, da det simpelthen gør alt for ondt og jeg bliver nødt til at stoppe lige inden.
Er det noget farligt? Og hvad kan jeg gøre ved det?
Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig.
Vh anonym 14 år

SVAR:
Kære dig
Udløsning er en normal og sund kropslig funktion, og det bør ikke være forbundet med smerte.
Det du oplever, er sandsynligvis helt ufarligt. Men jeg kan godt forstå, du bliver bekymret. Når vi oplever noget, der gør ondt, vil vi altid være lidt bange for, om det er noget alvorligt.
Jeg kan forklare dig lidt om, hvad der sker i kroppen op til udløsning. Det er almindeligt at musklerne op til udløsning spændes og blodtrykket stiger. Det kan faktisk godt til tider virke ubehageligt – uden at det er farligt. Det kan også betyde, at du oplever lettere kramper, og det forhøjede blodtryk kan også give hovedpine.
Da du beskriver din hovedpine som værende så kraftig, som du gør, vil jeg dog alligevel foreslå, at du tager kontakt til din læge. Jeg tror, han kan afkræfte din bekymring om, at det er noget alvorligt. Men tal alligevel om det. Det er vigtigt, at du er tryg og rolig.
Mange hilsner
Andreas Hoff
Skrevet af:
Andreas Hoff
Læge
adamogeva.dk