Elsker pigen - men hun vælger mellem 3 - hvad gør jeg?
Hej a og e. Jeg har fundet en pige, som jeg elsker og hun elsker også mig, men hun elsker også nogle andre drenge. Hun skriver, at hun vælger mellem os 3 drenge. Hvad kan jeg gøre for at hun vælger mig, for jeg elsker hende højt. Hun siger, hun vil vælge mig på et andet tidspunkt, hvis hun ikke vælger mig nu, men hvad nu hvis jeg ikke elsker hende på det tidspunkt. plzzz hjælp mig
JONAS, 12 år - snart 13

SVAR:
Kære Jonas
Mit korteste svar er: "Glem hende"..............
Så kort tænker jeg, fordi det virker ikke særlig ægte, det hun skriver til dig. Skal du så bare stå i ventepotition, og derefter være et nummer i hendes række af "prinser", som ikke duer: VÆK!
Du er værdifuld
Dit liv og dine følelser er for vigtige til den slags. Glæd dig i stedet over, at du kan li pigen, og at andre også synes, hun er sød. Brug hende som ven, og vent til der er en pige, der kan li dig, og vil dig uden at der er andre, der er sat på "stand by" imens. Det er værd at vente på, at den helt rigtige pige dukker op. Og så er det også tidligt at binde sig i et kæresteforhold, når du er kun er 12 år snart 13. Der er helt klart også fordele ved at vente.
Udnyt ventetiden
Brug tiden på at lære dig selv og dine egne holdninger at kende, når du nu begynder en større udvikling i teenage årene. Når du selv er bevidst om, hvem du selv er, vil du være mere parat til at vinde pigen.
Brug også tid sammen med vennerne - både piger og drenge. Læse disse artikler om hvad gode venskaber betyder
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Hilsen Jytte Haven Nørgård Familieplejer