Dén soldat – hvor har jeg ham og hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Kære Adam&Eva!! Jeg er en ung pige, som er gået hen og blevet forelsket i en gammel soldat.. Jeg har været sammen med ham hele weekenden og jeg føler selv, vi har haft en skide god kemi!

Jeg havde gjort det klart for ham noget tid inden, at jeg ikke ville have sex lige med det samme og det forstod han også godt, men han havde så også gjort klar for mig, han har svært ved at binde sig pga svigt førhen.

Nu er mit spørgsmål så, om jeg kan gøre noget for at finde ud af, om han er forelsket i mig også, uden at spørge ham eller om jeg skal lade naturen gå sin gang og se, hvad der sker?

Det skal så lige siges, at han arbejder meget, men trods det er han meget dårlig til lige at smide en besked - skal jeg blive ved med at skrive til ham eller vente på, han skriver?

M.V.H

Pige, 17 år

SVAR:

Kære unge pige.

Hvordan finder man ud af, om en anden er interesseret eller forelsket i en? Ja, det er ikke altid så enkelt, men lige et par andre vigtige ting først.

Fint at være tydelig omkring forventninger og grænser

Det lyder godt, at du har vovet at være tydelig omkring dig selv og evt. sex - og at han også har været tydelig i forhold til tanken om at binde sig i et forhold.

Du skriver ikke, hvor gammel ”den gamle soldat” er, så jeg kan kun gætte på, at han er væsentligt ældre end dig (?)

Jeg forstår, du har haft en rigtig god oplevelse med ham, at kemien mellem jer var god, og det har været en dejlig oplevelse for dig. Derfor ønsker du mere og du er blevet forelsket i ham, skriver du.

Hvad ønsker du?

Og hvad så nu? Hvad er det, du gerne vil? Du fortæller han arbejder meget, ikke er så god til at smide en besked, og at han ikke kan/vil binde sig. Han er væsentlig ældre end dig – og har både glædet og skuffet dig allerede (?)

Jeg tænker, din fornuft og dine følelser måske ikke er helt enige om, hvordan du skal forholde dig. (?) og jeg har lyst til at advare dig om ikke at blive udnyttet som et stykke nyt legetøj – uforpligtende for ham – han har jo sagt det....

Hvad vil du gerne have ud af dit liv? Har du nogle venner på din egen alder? Hvad forventer du dig af en kæreste? Og af fremtiden?

Læs evt. disse artikler:

Den eneste ene

Ridderen på den hvide hest

Hvad ønsker han i forhold til dig??

Du spørger, om han er forelsket i dig? Jeg kan ikke vide det, og får lyst til at spørge dig tilbage: Hvis han er forelsket i dig, tror du så, han kunne lade være med at smide en besked til dig?? Kan, skal og vil du vente i usikkerhed, fordi han ikke lige kan give besked og arbejder meget??

Jeg tror ikke, du opnår noget ved at ”plage ham”ved at skrive og skrive – og jeg vil ønske for dig, at du vil være meget opmærksom på dig selv, så du ikke bliver udnyttet af ham ”når han lige har tid”. Så det med ”naturens gang” – og en sund kritisk forholden dig til virkeligheden, er det bedste bud, jeg kan give dig.

Kunne du evt. tale med nogen af dine veninder, der kender dig godt om denne situation?

Kærlig hilsen

Else Ø. Andersen