De slog op for 3 dage siden - skal jeg give ham tid?

Vis spørgsmål

Hej. Mine to bedste veninder og jeg mødte i sommerferien en fyr. Han var rigtig sød, og efter ferien mødtes vi også et par gange, og skrev ret meget sammen. Min ene veninde, blev kærester med ham. Det var fint med mig, da jeg aldrig har haft følelser for ham. De slog op her for 3 dage siden, og ham og min veninde enes ikke så godt nu. Min anden veninde og mig, vil stadig gerne se ham - og det siger vores veninde er okay - men han er også lidt sur på os. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre, for jeg vil rigitg gerne være sammen med ham. Jeg føler at han ikke gider os, og at det er fordi at de nu har slået op. Mit spørgsmål er derfor: Hvad skal jeg gøre, for at ingen bliver såret (heller ikke mig), og vi stadig kan blive venner?

Pt. tror jeg, at jeg vil give ham lidt plads, til at kommer over min veninde.

Xoxo Marianne, 13 år

SVAR:

Kære Marianne.

Jeg synes, du selv kommer med et rigtig klogt forslag. Der er kun gået 3 dage, og det er kort tid til at komme sig over et brud. At give ham plads og tid til at komme over forholdet til din veninde lyder som en rigtig fin ide. Du kan til din ven fortælle eller skrive, at du sætter pris på samværet med ham. Du kan vise forståelse for, at han har brug for lidt tid til at komme sig, - så ved han, at han ikke er under pres. Derefter er det op til ham at overveje, om han kan magte at være sammen med dig og din anden veninde.

Med venlig hilsen Margit