Vi har sex, tror ikke han er forelsket - hvad gør jeg?
Kære Adam og Eva.
Jeg er blevet forelsket i en fyr, og vi har da også noget "kørende". Men af en eller anden grund er jeg bange for, han alligevel hopper fra.
Han har selv sagt, at det ikke skal gå for hurtigt, og det er jeg også enig i. Men mine følelser bliver større og større for hver dag, og jeg vil så gerne fortælle ham, hvordan jeg har det med ham, men jeg tør bare ikke. Er bange for det svar, der kommer tilbage.
Det er altid mig, der skal starte en samtale, eller spørge om han ikke kommer hjem til mig. Når han endelig er hos mig, så griner vi og har det sjovt, men alligevel vil han ikke sidde for tæt.
Men så om aftenen når vi skal sove, så har vi sex hver gang, han er her, og jeg vil jo ikke have, at det skal ske hver gang. Men hvordan får jeg det sagt?
Håber I kan give mig nogle svar, som kan hjælpe mig på min spekulation og mine bange anelser
mange hilsner fra S

SVAR:
Kære S
Tak for dit spørgsmål og fordi du deler din bekymring. Det kræver mod at stille de spørgsmål, du gør.
Du skriver til sidst i dit brev, at du har bange anelser i forhold til ham, du er forelsket i, og at du er bange for at fortælle ham om din forelskelse. Jeg tror, du skal lytte rigtig godt til de bange anelser, for jeg tror, der er noget rigtigt i dem.
Du er god til at mærke efter
Du er i rigtig god kontakt med dig selv, når du mærker, at der er noget galt i jeres forhold til hinanden. Det skal du tage alvorligt og handle ud fra. Et eller andet sted ved du måske allerede godt, at du vil noget mere med jeres forhold til hinanden, end han vil, og at du gerne vil have det til at være mere lige nu, end han vil. Faktisk har han jo allerede sagt til dig, hvad han gerne vil, nemlig tage det hele lidt langsommere.
Venner, kærester og sex
Det kan godt være, at det forvirrer dig, at han gerne vil have sex med dig, når han nu siger, at det skal gå langsomt frem. Jeg tænker, at det er vigtigt, at du ikke kommer til at forveksle hans interesse i at have sex med et ønske om at være kærester. Drenge har ofte et andet forhold til sex, end piger har, og de kan lægge andre ting i det, end piger gør. Han har ikke lyst til at sidde tæt sammen med dig, men han vil gerne have sex.
Det betyder for mig at se, at han ikke vil være tæt på dig og dine følelser og binde sig til dig som kæreste, men han vil gerne have en kropslig tilfredsstillelse. Det kan lyde lidt hårdt at sige det sådan, men det er ikke, fordi jeg tror, han er en dårlig dreng, der bare vil udnytte dig. Jeg tror måske bare ikke, at han er moden nok til at se, hvad det hele gør ved dig.
Det allerbedste ville være, hvis I slet ikke havde blandet sex ind i jeres forhold endnu. Så ville det måske være lettere bare at være venner og hygge sig sammen og også nemmere at se, at det er det, og ikke et kæresteforhold han gerne vil. Jeg tror, han kan lide dig, men jeg tror desværre ikke, han er forelsket i dig.
Pas godt på dig selv
Jeg synes, det er meget vigtigt, at du passer godt på dig selv, og at du overvejer nøje med dig selv, om du ønsker at give din krop til en, som godt nok holder af dig, men som ikke er interesseret i at have et kæresteforhold til dig.
Her kan du læse lidt mere om, hvordan du passer godt på dig selv, og om det sårbare i at blande sex og venskab eller have sex i et usikkert forhold:
God ven ønsker sex, men jeg ved ikke - hvad gør jeg? og Pas godt på dit sexliv
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig!
Kærlig hilsen
Eva Rasmussen
Eva Skade Rasmussen
Skrevet af:
Eva Skade Rasmussen
Musikpædagog, coach
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK