20 år - hun er 15. Synes I det er forkert af mig at skrive til hende?

Vis spørgsmål

Hej Adamogeva. Jeg står i den situation, at jeg er blevet helt utroligt forelsket i min gudmor- og gudfars datter. Vi er ikke så meget sammen, men når vi er, er jeg nærmest et helt andet sted. Jeg kan ikke lade være med at beundre hende.

Hele det her forelskelses halløj startede her i sommers, hvor jeg skulle køre motorcross hos dem. Altså min familie og hendes familie.

Vi havde en utrolig hyggelig dag, hvor pigen og jeg på en måde flirter (ubevidst).

Da vi skulle have den sidste tur på vores maskiner, vælger jeg at køre over et hop, hvor alle kiggede og ville filme mig inklusiv pigen, men jeg styrter. Jeg er lidt omtåget og kan mærke min skulder er gået af led. Alle styrter hen til mig på nær pigen, som jeg kan se sidde helt sammenkrøbet og kigger sødt hen til mig.

Fra den dag har jeg haft følelser for hende. Jeg tænker på hende konstant og har lyst til at skrive til hende, men er for genert.

Nu kommer problematikken og den tanke jeg går med.

Jeg er for genert til at skrive til hende, pga at jeg er 20 år og hun er 15 og jeg ved ikke helt, hvad hun ville tro og tænke om mig, hvis jeg begyndte at skrive oftere til hende og sødere (vi har ikke skrevet sammen).

Min mor har dog sagt til mig, at hun tror, at pigen er lidt lun på mig, men mere ved jeg ikke.

Mit egentlige spørgsmål er, om i synes, det er forkert fra min side af, hvis jeg begynder og skrive til hende, selvom hun kun er 15 eller om jeg skal se, hvordan landet ligger om ca 2-3 år.

Venlig hilsen Tobias den forvirrede men forelsket, 20 år

SVAR:

Kære Tobias

Tak for dit spørgsmål. Jeg forstår dit spørgsmål sådan, at du er forelsket i en pige på 15, og er usikker på, om du skal handle på det, fordi hun er 5 år yngre end dig. Jeg vil starte med at sige, at jeg synes, det er flot, at du reflekterer over det, og ikke bare kaster dig ud i det. Det er både godt for dig og for hende.

Jeg vil umiddelbart sige, at 5 års aldersforskel er meget i den alder, I har lige nu. Der sker rigtig meget med os, fra vi er 15 til vi bliver 20. Du er mere moden end hende og har andre interesser og ideer om, hvad du har lyst til at bruge din tid på. Du er kommet et godt stykke i forhold til at vide, hvem du er, og hvad du står for, og hun er kun lige startet på den vandring. Det kan skabe en ret ulige relation mellem jer, som ikke nødvendigvis er sundt for hende. Jeg vil råde dig til at være den voksne her, og lade være med at handle på det. Jeres familier vil helt sikkert holde kontakten, så lad bare tiden arbejde for dig.

Måske hjælper det dig at skelne mellem fascination og forelskelse? Pigen du har mødt, er helt sikkert sød og fascinerende, og du har haft nogle forholdsvis korte oplevelse sammen med hende, hvor du mærker der sker noget inde i dig. Men overvej, om du i virkeligheden er forelsket? Kender du hende nok til at sige, om du er forelsket i hende, eller er det blot tanken om, at en sød pige viste dig opmærksomhed på et tidspunkt, hvor du var sårbar, som har fascineret dig, og får dine tanker til at kredse om hende? Ønsker du i virkeligheden at have en kæreste, som er så meget yngre end dig selv? Ville du føle dig godt tilpas samen med hendes venner og veninder. Ville hun føle sig godt tilpas sammen med dine venner?

Jeg håber, du fik svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Venlig hilsen
Benjamin Hougaard